Gazdasági felmelegedés Izlandon
De nem csak Észak-Írország kaszált nagyot a sorozatból. Ott van például Izland is, amely a 2008-as válság miatt a megsemmisítő gazdasági összeomlás szélén táncolt, egy évtizeddel később viszont már Európa egyik gazdasági sikertörténeteként említik. 2016-ban 1,8 millió turista látogatta meg az országot, ami 2015-höz képest 40 százalékos növekedést jelentett és ez nagymértékben hozzájárult a 2016-os 7,2 százalékos izlandi gazdasági növekedéshez is (ami az utolsó negyedévben 11,9 százalékos magasságba szökött).
Izlandon kívül a horvát Dubrovniknak és a spanyol Andalúziának is meghozták szerencséjét a forgatások. Három évvel azután, hogy Dubrovnik szerepelt a sorozatban, 24 százalékos növekedés történt a helyi turizmusban. Az egyébként is népszerű Andalúziában szintén 30 százalékos volt a bővülés.
A sorozat közel ezer munkahelyet hozott létre Dubrovnikban, Spanyolországban pedig egy-egy nagyobb jelenetre akár 86 ezer fő is jelentkezett statisztának. Márpedig a horvát és a spanyol gazdaságban is az európai átlagnál sokkal nagyobb probléma a munkanélküliség, a magyar érték többszöröse.