A „gondok” vége
Észak-Írország gazdasága sokat szenvedett a huszadik században: az 1968-tól 1998-ig tartó 30 éves időszakot az észak-írek egyszerűen csak „a gondok” peridódusaként említik, amikor a belpolitikai konfliktusok durván visszahúzták a gazdaságot is. Ezen „gondok” orvoslásához azonban nagymértékben hozzájárult a Trónok harca, amely az utóbbi öt évben már nagyjából 170 millió dollárnyi bevételt hozott az országnak.
A becslések szerint Észak-Írországban 900 teljes-, illetve 5700 részmunkaidős állást teremtett a könyvalapú sikersorozat. Főleg a helyi vendéglátás élvezte a felívelő profitokat, de valódi aranykort élt meg Ingrid Houwers helyi ezüstműves kisvállalata is a száguldó megrendelések miatt.
A turizmus is dinamikus növekedésbe kezdett a szigeten: a sorozat hatására a világ összes részéről érkező utazók személyesen szeretnék látni Winterfell vagy éppen Kingsroad helyszíneit, ami évente nagyjából 34 millió eurót jelent a helyi gazdaságnak.
A pénzesőért természetesen az országnak is kellett némi befektetést hoznia, a filmiparban ugyanis jelentős verseny folyik a forgatások becsábításáért. A HBO például eredetileg Skóciában tervezett forgatni Észak-Írország helyett, ezért az észak-írek egy közel 19 millió dolláros ajánlattal csábították el a HBO-t, miközben a Northern Ireland Screen kormányzati ügynökség is 22 millió dollárt költött, hogy filmstúdiók épüljenek Belfastban.
Gazdasági felmelegedés Izlandon
De nem csak Észak-Írország kaszált nagyot a sorozatból. Ott van például Izland is, amely a 2008-as válság miatt a megsemmisítő gazdasági összeomlás szélén táncolt, egy évtizeddel később viszont már Európa egyik gazdasági sikertörténeteként említik. 2016-ban 1,8 millió turista látogatta meg az országot, ami 2015-höz képest 40 százalékos növekedést jelentett és ez nagymértékben hozzájárult a 2016-os 7,2 százalékos izlandi gazdasági növekedéshez is (ami az utolsó negyedévben 11,9 százalékos magasságba szökött).
Izlandon kívül a horvát Dubrovniknak és a spanyol Andalúziának is meghozták szerencséjét a forgatások. Három évvel azután, hogy Dubrovnik szerepelt a sorozatban, 24 százalékos növekedés történt a helyi turizmusban. Az egyébként is népszerű Andalúziában szintén 30 százalékos volt a bővülés.