Emeletes motorvonatokkal és iskolabuszokkal bővül a hazai közlekedés

2018. november 24. 10:11

A közlekedési infrastruktúra fejlesztésének egyik elsődleges célja Magyarország versenyképességének javítása. 2022-ig Magyarországon 4 ezer milliárd forintot fordítanak útépítésre, 55 százalékát hazai forrásból – közölte Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára egy konferencián.

2018. november 24. 10:11

Mosóczi László a csütörtökön Szegeden megrendezett a XX. Nemzetközi Közlekedési Konferencián tartott nyitóelőadásában elmondta: ennek érdekében bekötik a megyeszékhelyeket, megyei jogú városokat a gyorsforgalmiút-hálózatba, javítják a Duna és a Tisza átjárhatóságát, a gyorsforgalmi utakat pedig megépítik az országhatárokig ott, ahol a szomszédos országban is megvalósul a kapcsolódó beruházás.

A cél az, hogy 2030-ra Magyarország bármely pontjáról 30 percen belül elérhető legyen a gyorsforgalmiút-hálózat legközelebbi szakasza – mondta az államtitkár.

2022-ig Magyarországon 4 ezer milliárd forintot fordítanak útépítésre, 55 százalékát hazai forrásból – közölte.

Mosóczi László hangsúlyozta, hogy a vasútnak kiszámítható és megfizethető szolgáltatást kell nyújtania az utazók és az áruszállítás számára. Ezért óránként 120-160 kilométeres sebességre alkalmas pálya kiépítésével javítják a megyeszékhelyek vasúti megközelítését. Fontos cél az árufuvarozásban az ország tranzitszerepének erősítése, a határon túli nagyvárosok vasúti elérhetőségének javítása, Budapest és térsége vasúti infrastruktúrájának fejlesztése, valamint a hiányzó szakaszok villamosítása és a digitalizáció.

A jelenleg zajló beruházások közül kiemelte a Hódmezővásárhely-Szeged tramtrain beruházást, melyet a kormány mintaprogramnak tekint. A következő lehetséges fejlesztésként a Debrecen-Nagyvárad közötti tramtrain kapcsolat kiépítését említette.

Az államtitkár elmondta: rövidesen a nagy forgalmú vonalakon, elsősorban a budapesti elővárosi közlekedésben megjelennek az első emeletes motorvonatok.

Több nagyvárosban korszerű átszállási lehetőséget biztosító intermodális csomópont kialakítását tervezi a kormány, ezek közül az első, a kaposvári kivitelezése már folyik.

Mosóczi László jelezte azt is, hogy a kormány a következő hetekben dönt az iskolabuszprogramról, amely keretében reggel és délután az intézményekbe, napközben kulturális és sportrendezvényre szállítják majd a diákokat. A kistelepülések népességmegtartó-képességét javító, első kísérleti projektek a debreceni és kecskeméti tankerületben indulnának el.

(MTI)

Összesen 7 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
IV. Fawkes
2019. október 17. 07:51
"ezért utaznak százezren naponta a 3-as metrón." Hatszázezren...
nemecsekerno_007
2018. november 25. 21:36
"E közben miután Lézer Jani utálta Tarlóst, a főváros a 3-as Metróra" Azért költsünk még több pénzt pl. metro-ra Bp-en, hogy még többen költözzenek oda? Így is elszívja a tőkét és a munkaerőt, ezért utaznak százezren naponta a 3-as metrón. A fővárosi közlekedés fejlesztését össze kell hangolni az ország többi részének fejlesztésével. Magyarországnak van egy fővárosa és nem a fővárosnak van egy országa...
Nannyó
2018. november 25. 21:36
A vidéki közlekedést is fejleszteni kell. Legalább olyan fontos a vidéki 8 milliónak a közlekedés, mint a fővárosi 1,5 milliónak. Szóval hülyeség ezt így szembeállítanod.
Stephan
2018. november 25. 14:38
Mikor ujitjak mar fel a Keleti es Nyugati palyaudvarokat? Egyszeruen szegyen, ahogy mindketto kinez…. Koszos, lepukkant, sotet… A vonatokrol nem is beszelek. Egyedul a Railjet mutat civilizalt kepet a vasutrol - az sem magyar. Az orszag sokat fejlodott az utobbi idoben,de a MAV tenyleg dobbenet. A BKV pedig kicsit tobbet kolthetne a jarmuvek tisztan tartasara. A jarmuveik nagy resze undorito - nem a koruk miatt, hanem a mocskossaguk miatt. Miert nem lehet takaritani oket (belulrol is)
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!