Dresch Mihályról nem nagyon lehet már újat írni. Persze a dicséretből soha nem elég, főként akkor, ha dicséretünk tárgya alaposan rá is szolgált. Munkásságáról megemlékeztünk már több alkalommal ezeken a hasábokon, illetve a lap elektronikus felületén. Nem szoktam önmagamat idézni, most mégis előbányásztam, hogy mit írtam a Dresch Vonós Quartet előző, 2021-ben megjelent Ongaku című lemezéről: „Elképesztő technikai tudással párosuló improvizációk. Ahogy a népzenét a saját képére formálta, de úgy, hogy attól az eredetisége, az autentikussága megmaradt. Úgy értelmezi át a »parasztzenét«, hogy közben mégis a forrás közvetlen közelében jár. Művészetének egyik legfontosabb üzenete talán az, hogy megmutatja, mennyire élő és használható a hagyomány. Hogy mindez nem vitrinbe való, nem múzeumok félhomályába és szakkönyvek lábjegyzetei közé.”
Mindezt új lemezének kapcsán is ugyanígy leírhatnám. A Reptető ott folytatja, ahol az Ongaku abbahagyta, és nagyon jól van ez így. Persze volt közben a tavaly megjelent Live in London című lemeze is, igaz, az klasszikus kvartett felállásban készült, és azon inkább zenéjének jazzközeli aspektusai kerültek előtérbe. A Reptetőn is kvartettet hallunk, de egészen másfélét. Nincs benne dob például. Van nagybőgő (Bognár András), cimbalom (Zimber Ferenc), brácsa (Csoóri Sándor) és fuhun, tárogató, szaxofon (Dresch Mihály).