Nyitókép: Kern András a Ma este gyilkolunk című film főszerepében. (Filmpositive)
Az önmagából és a korából is kissé már kikopott egykori sztárszínész, Tolnai Tivadar (Kern András) egyszer csak az Isten háta mögötti Pirandello Színészotthonban találja magát; a parkkal körülvett vad romantikus villánál idillibb helyszínt el sem lehetne képzelni a békés-boldog öregkorhoz. Vagyis el sem lehetne, ha a ház nem lenne tele tehetségtelen és idegesítő kollégákkal, és rögtön az első napokban ne történne egy haláleset, amely elsőre ugyan mintha nem állna távol egy efféle intézmény mindennapjaitól, mégis rettentően gyanús.
A meglehetősen gőgös és kiállhatatlan Tolnai kénytelen hát felcsapni nyomozónak, korábbi legendás szerepe, a Ferenc József idején hasonló rejtélyes gyilkosságok után eredő Radeczky hadnagy tapasztalatait és módszereit is felhasználva. És ahogyan az ilyenkor lenni szokott, bájos segítsége (Hermányi Mariann) is akad az ügy felgöngyölítésében,
egy idő után pedig nem csupán az gyanús, aki él, de az is, aki már nem.
A Ma este gyilkolunk az itthoni filmgyártásban jó ideje háttérbe szorult krimivígjáték műfajának felélesztésére tesz kísérletet, miközben a magyar színházi-filmes életet sok évtizeden át meghatározó színészek sorát vonultatja fel. Ez utóbbi a legfőbb érdeme a Köbli Norbert forgatókönyve alapján írt, Fazakas Péter (A játszma) rendezte mozinak, és hogy valószínűleg utoljára láthatjuk együtt, egy produkcióban, ráadásul nagyvásznon Kern Andrást, Koltai Róbertet, Jordán Tamást, Bodrogi Gyulát, Bálint Andrást, Pogány Juditot, Takács Katalint, Hámori Ildikót és Bánsági Ildikót.