Természetesen. Nála nagyobb teherbírású embert életemben nem láttam, és ez értendő a művészi és a – hívjuk így – sajátos pedagógiai tevékenységére is. Harminc-negyven-ötven festőt képes volt sorjában korrigálni, és ha úgy érezte szükségét, nem félt belenyúlni a munkájukba; persze mindig a jobbítás szándékával. Ezt éppen ezért soha senki nem vette zokon, a tanítványai nagyon szerették. Nem véletlen, hogy sokan a mai napig visszajárnak közülük Csopakra is. Sőt kialakult egy nagyon szép körforgás: néhányuk már tanári minőségben van jelen, mert mondjuk azóta menő festőművész vagy filmes lett. Közhely, de nem tudok másként fogalmazni:
nagy család vagyunk, ami reményeim szerint még nagyobbra bővül a jövőben.
És itt nálunk az egyéni foglalkozás, figyelem szempontjából egyáltalán nem számít, hogy valaki hivatásos képzőművészként vagy civilként érkezik.
Milyenek az arányok e téren?
Általában fele-fele, a civilek között akadt már fordító, gépészmérnök, tűzoltó, rendőr, japánnyelv-tanár, minisztériumi dolgozó is. A teljesen kezdőket már az első délután magával rántja a hangulat; az élet minden területére igaz, ha azt látod, hogy a körülötted lévők teljes erőbedobással és figyelemmel csinálnak valamit, te is csatlakozni akarsz ehhez a flow-szerű állapothoz. Talán ezért lehet, hogy nálunk a fiatalok is elég könnyen kinyílnak. És mert beszélgetek, beszélgetünk sokat, minden este értékeljük például az aznapi munkát.