A SkyShowtime ma dobja le az atomot – Top5 streaming újdonság
Egyből 5+1 újdonsággal készültünk, ami akár a hosszú hétvégére is kellően izgalmas szórakozást nyújt! Köszönjük az együttműködést! Jó éjt!
Miután a márciust az HBO Max szinte teljesen kisajátította magának, áprilisra a többi szolgáltató ugyancsak felébredt, hogy klasszikusokkal és friss újdonságokkal lássák el a nézőket.
Nyitókép: Intercom
Ahogyan már a márciusi kínálatnál is pedzegettem, manapság szinte moziba sem kell menni, a különböző streaming szolgáltatóknak hála annyi mindent lehet nézni akár otthon is, sokszor a mozipremiert követő hónapokban elérve a legfontosabb újdonságokat, vagy levéve szinte bármit a virtuális téka polcáról. Persze a filmszínházak intézménye azért még mindig egy másfajta élményt nyújt, ráadásul arra sem árt gondolni, hogy a streaming kínálata folyton változik, ennek köszönhetően az a biztos, ha a kedvenceinket fizikai formában is beszerezzük
– azt senki nem törli egyetlen gombnyomással.
Ezt is ajánljuk a témában
Egyből 5+1 újdonsággal készültünk, ami akár a hosszú hétvégére is kellően izgalmas szórakozást nyújt! Köszönjük az együttműködést! Jó éjt!
És ezzel természetesen nem a streaming ellen beszélek, mert annak is megvan a maga varázsa, pláne, hogy akár kimondott újdonságokat, akár régi klasszikusokat is könnyedén levadászhatunk a felettébb színes kínálatból.
Ez áprilisban különösen igaz, mikor a DC szuperhősfilmjeinek fenegyereke, a Holtak hajnala remake-jéért és a 300-ért is felelős Zack Snyder visszatér a saját Star Wars-szerű történetével, és még egy kimondottan jó magyar film is a nemzetközi kínálatot színesíti.
A Rebel Moon első részével a rendező számos gyártónál házalt, de végül a Netflixnél sikerült nyélbe ütni az üzletet, a Kuroszava-filmekből és a Star Wars-univerzumból táplálkozó, a heavy metal magazinok és albumborítók által doppingolt űropera pedig kimondottan szépen nyitott a szolgáltatónál. Hiába szólták le sokan, hiába ásták a kritikák a direktor sírját, a premierje utáni három nap alatt a Rebel Moon – 1. rész: A tűz gyermekét
közel 24 millió néző választotta, ezzel a hét legnézettebb angol nyelvű filmjévé téve az alkotást.
És bár voltak hibái, nem is kimondottan egyedi sci-firől van szó, melyben a hősök egy elnyomó hatalommal küzdve kezdtek el egy nyerő csapatot összeállítani, még csak egy felvezetés az első epizód, ami alapján nehéz végső ítéletet hirdetni. Az április 19-én érkező második rész már többet segíthet ebben, de érdemes kivárni a készülő harmadikat is, hogy egyben véleményezhessük majd a teljes trilógiát – amiből lehet, több is lesz, mert a napokban felmerült az is, hogy a rendező 6 részre készül.
Joaquin Phoenix az utóbbi években meglehetősen elfoglalt színész lett, pedig egy ideig keveset láthattuk a vásznon. Azonban az, hogy viszonylag szoros időn belül a Jokerben is remekelt, emellett Ridley Scott túlságosan ambiciózus Napóleonjában is felbukkant, sőt az Amitől félünk sztárjává vált, sok mindent elárul a színész kvalitásáról, amire semmi panaszunk nem lehet, a közelgő Joker: Kétszemélyes téboly trailerét megnézve pedig esélyes, hogy ez így is marad. A horrorfilmekre specializálódott, hazai szolgáltató, a Scream.hu azonban az Amitől félünket tűzte műsorra, ami valahol nem meglepő az Örökséggel és a Fehér éjszakákkal befutott rendező, Ari Aster stílusát tekintve. Ettől függetlenül ez a mozi inkább a belső szorongásra és vívódásra épít, némi fanyar, a rendezőre jellemző humorral, komikummal nyakon öntve, aminek köszönhetően nyugodtan ajánlható a művészfilmek kedvelőinek.
Ezt is ajánljuk a témában
Jokerről, a képregényes antihősről új film készült, ami azonban nem a szokásos látványvilágra és effektekre épült. Hanem egy olyan történetre, amelyik azt mutatja be, ahogy a sokakban ott lévő, frusztrált kisember hogyan képes szociopata sorozatgyilkossá válni.
Ezt is ajánljuk a témában
Joaquin Phoenix színészi játéka zseniális Ari Aster új filmjében: a rendező ismét csúcsra járatja a szorongást és a megzavarodást.
És ha már művészfilmes jelleg, akkor ne feledkezzünk meg az egyből elsején, a SkyShowtime-on elérhetővé vált mesterműről, az 1999-es Amerikai szépségről sem, melyben az akkor még elsőfilmes rendező, Sam Mendes (Skyfall, 1917 stb.) úgy vezényelte le ez a szatirikus drámát, mint a legprofibbak. Maga a szereposztás is kiváló olyanokkal, mint Kevin Spacey, Annette Bening, Thora Birch vagy Wes Bentley, de az egész film hangulata egyedülálló, egy-egy jelenete képes az ember agyába, szemébe és szívébe égni, ráadásul
komoly kritikát is mutat nemcsak az amerikai, de úgy általánosságban véve a modern világról és életről.
Az Amerikai szépség nem véletlenül vitt el több Oscart, ugyanis hideg nyugalommal biztosította a helyét 1999 legjobbjai között, mint amilyen például a Harcosok klubja vagy a Halálsoron volt.
Mivel a hírneve megelőzte Koltai Lajos filmjét, így némiképpen én is tartottam tőle, bár nem igazán értettem, hogy a politika miképpen árthat valaminek, ha jó az elképzelés. Az első 10-20 percben nehezebben oldódtam fel a kicsit teleregényes párbeszédek, a rosszul artikuláló színészek miatt, mégis, ahogy telt-múlt az idő, egyre inkább elvarázsolt a cselekmény, egyre jobban rabul ejtett a történet, és bár a végére éreztem némi túlzást, ahogy pátoszt is, de lényegében nagyon pozitív érzéssel távoztam a vetítésről. Érdekes, hogy bár a Napóleon tavaly nem lett rossz, mégis erős hiányérzetet hagyott maga után, ehhez képest a Semmelweis sokkal inkább pozitív érzést keltett bennem. Koltai Lajos műve
egységesebb, maradandóbb, kevésbé csapongó, és szépen vezeti végig a nézőt
azon az időszakon, aminek a bemutatására vállalkozott. Éppen ezért öröm, hogy a Netflixen április 3. óta immáron hivatalos stream formájában is elérhető, és azok is megnézhetik, akik eddig még nem tették, vagy akik szívesen újráznák.
Ezt is ajánljuk a témában
Koltai Lajos tizenhat év után ült ismét a direktori székbe, hogy elkészítse a legújabb magyar hősfilmet. A Semmelweis kiváló színészekkel leforgatott, szerethető mozi lett, amely „a kételyektől a felfedezésig" követi az anyák megmentőjének magányos harcát.
És akkor a végére még egy klasszikus, mert különösen manapság nem érdemes elfeledkezni róla, hogy milyen borzalmas a háború, mennyire embert próbáló minden egyes pillanata, és noha Oliver Stone 1986-os opusza leginkább a vietnami háborúra reflektál, lényegében
nyugodtan lehet általánosítani is a kritikát, amit megfogalmaz.
A rendező Chris Taylor (Charlie Sheen) történetén keresztül mutatja be saját és mások tapasztalatait és élményeit arról, hogy mennyire meg lehet vezetni bárki, és mennyire embertelen mindaz, amire ilyenkor önként vagy kényszer alatt vállalkoznak a katonák. Egy igazi klasszikus került fel április elsején az HBO Maxre, parádés szereposztással (Willem Dafoe, Tom Berenger, Johnny Depp), ami nem véletlenül nyert több Oscart, és amit mindenképpen érdemes néha újranézni.
Volt még persze más is a hónapban, felkerültek más újdonságok és klasszikusok, de talán a felsoroltak a legérdekesebbek a kínálatban, amelyben mindenki találhat kedvére valót. Az öt hely mindenesetre kevés, szortírozni kell, de ha valaki ajánlana másoknak néznivalót, akkor ne fogja vissza magát, ossza meg a többiekkel is, hogy mit érdemes nézni áprilisban!