A társadalmi dinamika jelentős szerepet játszik a művészek népszerűségében. Úgynevezett „bandwagon-effect”, vagyis utánfutóhatás/csordaszellem jelentkezik ilyenkor, mely azt jelenti, hogy
az emberek nagyobb valószínűséggel fogadnak el és kedvelnek meg egy bizonyos viselkedést vagy személyt (jelen esetben Azahriaht mint előadót), ha azt látják, hogy mások is így tesznek.
A közösségi média felerősíti ezt a hatást azáltal, hogy platformot biztosít a rajongók számára, s így megoszthatják érdeklődésüket és közösségeket hozhatnak létre. A rajongók így úgy érezhetik, egy olyan közösséghez tartoznak, amely közös érdeklődési körökkel rendelkezik, és ezáltal kapcsolatot alakíthatnak ki másokkal (akár online, akár személyesen), akik ugyanazt a művészt kedvelik. Ez különösen erős hatás lehet korunk közösségi médiás platformjai miatt.
Médiaexpozíció
Mindezt tetézi, hogy a különböző médiacsatornákon, például a rádióban, a televízióban, de leginkább a streaming platformokon és a közösségi médiában való megjelenés döntő szerepet játszik egy művész hírnevében.