A vállalat történetének eddigi legsikeresebb éveként méltatta 2016-ot a Rotkäppchen-Mumm vezetése. A német pezsgőóriás menedzsmentjének vezetője, Christof Queisser szerint az erős márkák, új termékeik sikere, a nemzetközi piacokon való erősebb jelenlét (arról nem is beszélve, hogy 2017 elején megvették a Ruggeri nevű proseccogyártót), valamint az innovatív technológiák alkalmazása vezette a céget ehhez az eredményhez.
A Szász-Anhalt tartományban található, Freyburg-központú konszern a 2016-os üzleti évben 8 százalékkal növelte forgalmát, ami immáron 986 millió eurót tett ki. A német pezsgőpiacot vezető cég értékesítésben is tudott növekedni: mennyiségben 7 százalékkal többet adott el, ami összesen 271,2 millió eladott palackot jelent.
De mit jelent ez márkákra lebontva?
A legnépszerűbb brand a pezsgő kategórián belül, ahol a vállalat 6,8 százalékot növekedve 177,9 millió palackot ad el, továbbra is a Rotkäppchen, ami magyarul Piroskát jelent, és vicces módon más hazai kötődése is van, hogy mást ne mondjunk: reklámfilmjét is Budapesten forgatták a tartályos erjesztésű terméknek. Hármas metró, Nyugati pályaudvar, MÁV-szerelvény megvan, ugye?
A Rotkäppchenből 2016-ban 125,6 millió palackot értékesített a cég 10,2 százalékos mennyiségi növekedés mellett. Nem úgy a cég szintén tartályos erjesztéssel készülő, 4 euró környékére pozicionált Mumm, illetve Jules Mumm márkái, amelyek nem azonosak a champagne-i névrokonnal.
A Rotkäppchen-Mumm 2016-ban összesen 20,3 millió palack bort értékesített, ez 6,8 százalékos növekedést jelent. Ugyanennyit nőtt a francia életérzést óriásplakátokon hirdető Blachet bormárkájuk eladási mennyisége, a Rotkäppchen-boroké pedig 5,4-gyel. Jó évet zártak a bortartalmú italok is: 24,3 millió palackot értékesített a konszern boralapú koktélokból, valamint alkoholmentes pezsgőkből és üdítőkből.
Nem beszélve a szeszesitalok piacáról: 6,1 százalékos növekedés mellett 48,7 millió palacknyi töményet sikerült eladnia a freyburgi óriásnak.