Riadót fújtak Brüsszelben: rádöbbentek, hogy nagy a baj, és a magyar ötletbe kezdtek el kapaszkodni
Ráébredtek arra, hogy Európa nehezen tart lépést az Egyesült Államokkal és Kínával.
A dél-balatoni borokat, a somogyi sajtokat, sonkákat, prémium pékárut és hústermékeket közös marketingstratégia mentén fognák össze a jövőben.
A Balaton déli partjának 18 pincészete mutatkozott be pénteken a Stefánia Palotában. Ennek apropója, hogy idén először vezetik be az Európa vezető agrárországaiban jól bevált átfogó stratégiát, hogy a dél-balatoni borokat, a somogyi sajtokat, sonkákat, prémium pékárut és hústermékeket közös marketingstratégia mentén, egységes arculat kialakításával mutatják be a jövőben. Mint megtudtuk, mindez szerencsére nem áll meg a marketing és a közös promóció szintjén. Az átfogó ágazati stratégia része egy szövetkezeti rendszer kialakítása, a legkiválóbb dél-balatoni és somogyi termékek bemutatása egyfajta road show keretében éppúgy mint speciális szaküzletekben és tematikus borvacsorákon.
A jól bevált francia-olasz agrármodellt hazai adottságainknak megfelelően megvalósító komplex régiós márkaépítési programra itthon még nem volt példa. A piaci szereplők, a megyei agrárkamara, a somogyi önkormányzati és megyei vezetők összefogásán túl több hónapos egyeztetésre is szükség volt a program elindításához, amiről a rendezvényt közösen megnyitó szervezetek vezetői röviden beszámoltak. Most még csak a legelső, kezdeti eredmények mutatkoznak, de egy ennyire sikeres európai agrárgazdasági modell alkalmazása már az első pillanattól meggyőző a hazai környezetben is, sőt: példa lehet ez az összefogás az országban más régiók számára is.