Nem válik meg a vörös csillagtól a Heineken – derül ki a hollandiai cég szóvivőjének nyilatkozatából, melyet a Beverage Daily-nek adott. A HVG által idézett cikk szerint a szóvivő elmondta:
„A Heineken mindig, mindenhol és minden eszközzel meg fogja védeni azt, ami a cég születése óta a sajátja: a Heineken márkát, beleértve az ikonikus vörös csillagot.”
A Heineken szerint nincsen politikai jelentése a logójának, ráadásul „világszerte, valamennyi piacon ugyanazt a szimbólumot” használja. A közleményben arra is kitérnek: közelről követik a helyi fejleményeket és remélik, hamarosan megoldódik ez az ügy.
A cikk megemlíti, hogy a vörös csillag a 30-as évek óta képezi részét a cég logójának, azonban második világháború után kifehérítette a cég a vörös csillagot, egészen 1991-ig, amikor a Szovjetunió elbukott.
Azért vetődött fel a vörös csillag újbóli kifehérítése, mert az – azóta már megoldódott – Igazi Csíki Sör vs. Heineken vita nyomán a kormány benyújtotta a Lex Heineken néven elhíresült törvényjavaslatot, amely a tiltott önkényuralmi jelképek kereskedelmi használatát tiltaná be. A legújabb fejlemények szerint a Parlament nem tárgyalja a Lex Heinekent, ugyanis azzal még megvárják az uniós notifikációs eljárás végét, amely legalább három hónapig tart.