A mesterséges intelligencia így vagy úgy, de átformálhatja Afrika jövőjét
Segítő kezet, vagy épp akadályt jelent a mesterséges intelligencia Afrikának?
Adatokon alapuló MI-megoldások automatizálásával foglalkozik a globális marketingkommunikációs vállalat bővülő budapesti fejlesztőközpontja.
Budapesten bővíti mesterségesintelligencia-szoftverfejlesztő központját az Emarsys Technologies globális marketingkommunikációs vállalat – jelentette be Monostori Krisztán, az Emarsys Technologies Kft. technológiai igazgatója.
A 2010-ben alakult budapesti fejlesztőközpont anyavállalatának 16 országban van képviselete, 600 munkatársat foglalkoztat és 1500 ügyfelet szolgál ki a világ 140 országában. Ügyfelei közé tartozik többek között a Volvo, az eBay, a Nike, a Runtastic, a Canon, a Média Markt, a Decathlon és a WizzAir. Rendszere havonta 7 milliárd személyre szabott üzenetet küld ki.
A marketingkommunikációt kezelő MI fejlesztésére a hatalmas adatmennyiség és az ügyfelek számára fontos információk közötti szakadék áthidalásához, a személyre szabott kommunikáció kialakításához, az ügyfél számára fontos üzenetek összeállításához van szükség – mondta el Merklik László termékfejlesztési igazgatója, majd kifejtette: a kereskedelemben keletkező hatalmas adatmennyiség miatt már az adatokból leszűrhető információ is túl sok ahhoz, hogy emberi erővel fel lehessen dolgozni és marketingstratégiát lehessen rá építeni. Sőt, már az információk kiszűrésével is túl sok szoftver foglalkozik, ezeket is rendszerbe kell foglalni és ezt a feladatot csak MI-vel lehet hatékonyan elvégezni.
„Amikor 5-10-40 millió vásárlóra kell marketingkampányt tervezni, elveszik a marketing személyes jellege, hiszen ilyen mennyiségű adatot nem tud az emberi agy hatékonyan elemezni és feldolgozni. Ilyen esetben az adatokon alapuló mesterséges intelligencia skálázható alkalmazásával megszűnik a szűk keresztmetszet és összességében sokkal jobb eredményeket lehet elérni” – mondja Otti Levente, az Emarsys adatért és kutatásért felelős csapatának vezetője.