Az ország esik szét, a miniszterelnök meg sehol – kiakadt a brit lap
Keir Starmer szerintük a nemzetközi politika kaszása.
A Zwack Unicum Nyrt-nek mind a bruttó árbevétele, mind az adózott eredménye 1,2 százalékkal csökkent a tavalyihoz képest. A minőségi és prémium szegmensekben növekedni tudtak és palackozójukat is korszerűsítették tavaly.
A Zwack Unicum Nyrt. bruttó árbevétele és adózott eredménye egyaránt 1,2 százalékkal csökkent a 2015-2016-os üzleti évében, az előbbi 21,136 milliárd forint, utóbbi 1,694 milliárd forint lett a társaság kedden a Budapesti Értéktőzsde honlapján közölt gyorsjelentése szerint. A nemzetközi pénzügyi jelentési szabvány szerinti, auditált jelentés alapján a nettó értékesítés (jövedéki- és népegészségügyi termékadó nélküli árbevétel) 12,458 milliárd forint volt 2015. április 1. és 2016. március 31. között, 2,6 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbitól.
Csökkent az adózás előtti nyereség
Az adózás előtti nyereség az üzleti évben 2,177 milliárd forintot tett ki, 3,2 százalékkal csökkent az előző üzleti évhez képest. A társaság üzemi eredménye az üzleti évben 2,160 milliárd forint volt, ez 3,4 százalékos visszaesés. A belföldi értékesítés nettó árbevétele 11,033 milliárd forint volt, ami 2,2 százalékos csökkenés a tavalyi értékhez képest. A belföldi nettó árbevétel az üzleti év 4. negyedévében 54,4 százalékkal, 534 millió forinttal meghaladta a 2015 január-márciusi értéket.
A jelentős növekedést a jelentés azzal magyarázza, hogy a népegészségügyi termékadó tavaly januári bevezetése miatt a bázisidőszakban rendkívül alacsony volt az értékesítés, a partnerek többsége jelentősen előrehozta a vásárlásokat 2014. decemberre. Mindemellett idén a húsvét márciusban volt, és ez a forgalom is az utolsó negyedévben csapódott le. Az időközi beszámolóban kiemelik, hogy az üzleti éves piackutatási adatok szerint a magyarországi adózott égetett szeszesital piac 4,2 százalékkal esett vissza volumenében. A csökkenést gyakorlatilag a kommersz italok szegmensének 15,3 százalékos visszaesése okozta.
Nőtt a minőségi és a prémium szegmens
A Zwack beszámolója szerint a cég számára fontos két piaci szegmens, a prémium és a minőségi italok eladása érzékelhetően nőtt, 5,7 illetve 6,5 százalékkal, és a cég piaci részesedése is enyhén nőtt ezekben a szegmensekben. Az export árbevétel 1,425 milliárd forint volt, ami 5,8 százalékkal kisebb az előző üzleti évhez képest. Az elmaradás nagyrészt egy nagyobb kínai szállítmány elmaradása miatt következett be. Olaszországban kimagasló volt az értékesítés, Németországban stagnált, míg Szlovákiában és Romániában csökkent az előző évhez képest.
Beruházásokra 692 millió forintot fordított a Zwack az üzleti évben, korszerűsítették a palackozást. A Zwack részvényeivel a Budapesti Értéktőzsde prémium kategóriájában kereskednek, a papír kedden 17 615 forinton zárt, az elmúlt egy évben a legmagasabb árfolyama 18 400 forint, a legalacsonyabb 16 000 forint volt.