A Zwack Unicum Nyrt. bruttó árbevétele és adózott eredménye egyaránt 1,2 százalékkal csökkent a 2015-2016-os üzleti évében, az előbbi 21,136 milliárd forint, utóbbi 1,694 milliárd forint lett a társaság kedden a Budapesti Értéktőzsde honlapján közölt gyorsjelentése szerint. A nemzetközi pénzügyi jelentési szabvány szerinti, auditált jelentés alapján a nettó értékesítés (jövedéki- és népegészségügyi termékadó nélküli árbevétel) 12,458 milliárd forint volt 2015. április 1. és 2016. március 31. között, 2,6 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbitól.
Csökkent az adózás előtti nyereség
Az adózás előtti nyereség az üzleti évben 2,177 milliárd forintot tett ki, 3,2 százalékkal csökkent az előző üzleti évhez képest. A társaság üzemi eredménye az üzleti évben 2,160 milliárd forint volt, ez 3,4 százalékos visszaesés. A belföldi értékesítés nettó árbevétele 11,033 milliárd forint volt, ami 2,2 százalékos csökkenés a tavalyi értékhez képest. A belföldi nettó árbevétel az üzleti év 4. negyedévében 54,4 százalékkal, 534 millió forinttal meghaladta a 2015 január-márciusi értéket.
A jelentős növekedést a jelentés azzal magyarázza, hogy a népegészségügyi termékadó tavaly januári bevezetése miatt a bázisidőszakban rendkívül alacsony volt az értékesítés, a partnerek többsége jelentősen előrehozta a vásárlásokat 2014. decemberre. Mindemellett idén a húsvét márciusban volt, és ez a forgalom is az utolsó negyedévben csapódott le. Az időközi beszámolóban kiemelik, hogy az üzleti éves piackutatási adatok szerint a magyarországi adózott égetett szeszesital piac 4,2 százalékkal esett vissza volumenében. A csökkenést gyakorlatilag a kommersz italok szegmensének 15,3 százalékos visszaesése okozta.
Nőtt a minőségi és a prémium szegmens