Tanítsuk meg számítógépeknek, hogy kreatívabbak legyenek nálunk!
2016. március 25. 15:00
A játékok a robotikánál is jobb mesterségesintelligencia-tesztek. Különösen, ha algoritmus fejleszti őket.
2016. március 25. 15:00
p
0
0
0
Mentés
Játék és mesterséges intelligencia egymásba integrálódik, MI-n alapuló operációs rendszer eredetibb lehet egy humán játékfejlesztőnél – vallja Julian Togelius, a New York Egyetem kutatója, majd hozzáfűzi: „arra tanítom a komputereket, hogy kreatívabbak legyenek az embernél.”
Togelius az úgynevezett procedurális tartalom-előállításra (PCG) összpontosítva, közvetlen felhasználói input helyett algoritmusokkal próbál játéktartalmat alkotni. Az evolúciót utánzó algoritmusai végzik el a feladatot. Párhuzamosan működnek a játékos képességeit és preferenciáit azonosító programokkal, lehetővé téve a játék menet közbeni megváltoztatását.
Bebizonyította, hogy a PCG szinte a semmiből képes teljesen új játékokat generálni. Ez az újítás a mainál nagyságrendekkel olcsóbb és kreatívabb játékfejlesztést vetít előre.
Meggyőződése, hogy a játékok korrekt és megbízható mércét jelenthetnek fejlesztési stádiumban lévő MI-rendszereknek, sőt előnyösebb MI-tesztterepek, mint a robotika.
„Munkái az embernél jobb döntéshozó algoritmusokhoz vezetnek, aminek a játékon túl is komoly következményei lesznek” – véli kollégája, Andy Nealen.
Afrika is igyekszik bekapcsolódni a mesterségesintelligencia-versenybe a hiányos infrastruktúra és finanszírozás ellenére. A kutatók azonban leszögezik, hogy semmiképpen sem úgy, ahogyan azt a Nyugat szeretné.