Nem lassul le csak azért, mert vannak más zenestreamelő versenytársak.
2016. március 22. 12:00
p
0
0
0
Mentés
„Ki is mondta, hogy a Spotify csak azért fog fogyasztok veszíteni, mert megérkeztek a vetélytársak, például az Apple Music? Biztosan nem a Spotify. Daniel Ek alapító elárulta, hogy a zenestreamelő szolgáltatásnak 30 millió előfizetője (igazi fizető felhasználója) van. Ez pedig tisztán 10 millióval több mint 2015 júniusában, és 20 millióval több mint 2014-ben. A Spotify begyorsul. Ek nem mondta, mennyi ingyenes felhasználójuk van, de nagyot nem kockáztatunk, ha a közel egy évvel ezelőtti 75 milliónál több.
Ez nem jelenti azt, hogy a Spotify felszámolja a versenyt. Az Apple Musicnak fél évbe telt, míg szert tett 10 millió előfizetőre, a Tidal féle jövevények pedig saját maguknak alakítanak ki némi teret. A verseny felszámolása helyett ez inkább azt sugallja, hogy ha a piac egészéről beszélünk, rengeteg hely van még s növekedésre a zenestreamelésben, és az exkluzivitás (vagy a művészi katalógusok lyukai) sem nagyon befolyásolja a növekedést. Sok időbe telhet, mielőtt ezeknek a cégeknek a felhasználót egy másik szolgáltatástól kell átcsábítaniuk.”