Nem hallgatnak a románok a magyar ellenzékre, tömegével hagyják el hazájukat
Magyarországra tízezrek költöznek Romániából, Romániába hazánkból szinte senki sem.
Fontos feladat vár egy EU-s projekt robotjaira: bevándorló-gyerekek nyelvtanításában vesznek részt. A németországi Bielefeld egyik napközijében tesztelik a módszert.
Öt európai egyetemből és két vállalatból álló konzorcium decemberben indult és az EU által támogatott L2TOR (Second Language Tutoring Using Social Robots) projektjének célja, hogy interaktív robotok segítsenek bevándorló-gyerekeket a második nyelv elsajátításában.
A Bielefeld Egyetem kutatói helyi napköziben tesztelik, hogy mennyire lehet hatékony oktató egy robot, nevezetesen a tablettel összekapcsolt Nao humanoid. Részt vesz a nyelvtanításban, figyeli a beszédüket, kifejezések használatát, gesztusaikat, és mindezekből meg tudja állapítani, hogy a gyerekeknek okoz-e problémát egy-egy lecke megértése, vagy sem.
„Fontos, hogy felismerje, mit érez a gyerek, hogy esetleg frusztrált vagy megzavarodott valamitől. Úgy programoztuk, hogy a tanuló számára leghatékonyabb módon tudja alakítani a vele folytatott interakciót” – nyilatkozta Kirsten Bergmann kutató.
Ez azért is fontos, mert a legtöbb napközinek nem áll módjában „személyre szabni” az oktatást, a robottal viszont megoldható a probléma.