Két számmal leírható a teljes EU-s gazdaság: egyik tragikusabb, mint a másik
Elszomorító gazdasági elemzést közölt a Telegraph.
Csődeljárás indult a Szigetközi Friss Vizet gyártó, négy szigetközi önkormányzat tulajdonában álló Panta Aqua Zrt. ellen. Tavaly 230 millió forint, idén eddig 160 millió forint a veszteség. A számos boros rendezvényt szponzoráló víz márkaértéke a magas marketingkiadások ellenére nulla.
Egyhangú döntést követően támogatja a tulajdonos mosonmagyaróvári, hegyeshalmi, levéli és mosonudvari önkormányzat a mosonmagyaróvári székhelyű Panta Aqua Vízpalackozó Zrt. csődvédelmi eljárását, jelentették be a települések polgármesterei szerdán sajtótájékoztatón Mosonmagyaróváron. Árvay István, Mosonmagyaróvár fideszes polgármestere elmondta, hogy a Szigetközi Friss Víz néven ismert terméket kitermelő és palackozó cég veszteséges, tavaly év végén 230 millió forintos, az idei év első fél évében az előzetes mérleg szerint 160 millió forint volt a vesztesége.
Nagy hűhó a semmiért
Emellett vannak olyan kintlevőségek, amelyek nem behajthatók. Hozzátette: fél éve keresik a befektetőket, hogy külső tőkeemeléssel a brand tovább erősödjön, de ezidáig egyetlen szakmai befektetői ajánlatot kaptak, amit azonban komolytalannak tartanak.
Többször, több körben tárgyaltak a lehetőségekről, végül a három község képviselő-testületi és a mosonmagyaróvári közgyűlési döntések fényében támogatják a csődvédelmi javaslatot, fogalmazott. A polgármester a veszteség okaként a készleten tartási ár és az eladási ár különbözetét jelölte meg: míg a palackozott víz készleten tartása 350 forint, addig az eladási ára 66 forint.
A Kisalföld cikke szerint soha nem volt nyereséges a vízpalackozás. ASzigetközi Friss Víz könyv szerinti márkaértéke a hatalmas reklámkampányok (sommelier-k és gasztroszakértők ajánljották a vizet) és rendezvényszponzoráció (számos, főleg a Borászportál-Vinoport-cégcsoporthoz tartozó Winelovershez köthető borkóstolókon volt jelen a víz) ellenére is nulla. Mindezt tetézi, hogy a Panta Aqua Zrt. a 39 millió forintos bevétel mellé 139 milliós bérkerettel kalkulált.
Százhúsz napjuk van befektetőt találni
A térség víziközmű cége, az Aqua Kft. égisze alatt Szigetközi Friss Víz néven 2010-ben kezdték palackozni a Feketeerdőn kitermelt vizet. Az Aqua kft.-ből az önkormányzat 120 millió forintos támogatással tavaly október végén vált ki a Panta Aqua Zrt., amely továbbra is önkormányzati tulajdonban maradt. Havonta mintegy 200 ezer palackozott víz készül jelenleg, amelyet a rendelkezésre álló mintegy 400 ezer forgó palackkal tudnak elérni. A városvezető elmondta: ahhoz, hogy az önkormányzatoknak ne kelljen támogatniuk a céget, évi 6-6,5 millió palack vizet kellene előállítaniuk, ezt a mennyiséget 500 millió forintos tulajdonosi tőkepótlással tudnák elérni, azonban közpénzből ezt a fedezetet nem vállalja egyik önkormányzat sem.
Amennyiben a jelenlegi menedzsmenttel együttműködve elindul a csődvédelmi eljárás, a törvénynek megfelelően akkor is lesz 120 napjuk a lehetséges befektetőkkel tárgyalni, mert a céljuk az, hogy a felépített márka tovább erősödjön.