Kiderült, hol a legjobb élni Magyarországon
Az elmúlt évek trendjei idén is tovább folytatódtak.
Július 2-án rajtol a 47. Kékszalag Árkád Nagydíj, Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenyre, melyre a szervezők idén mintegy 600 hajót várnak.
Mintegy 600 hajót várnak a szervezők a július 2-án rajtoló 47. Kékszalag Árkád Nagydíj vitorlásversenyre. Kollár Lajos, a Magyar Vitorlás Szövetség (MVSZ) elnöke a szerdai sajtótájékoztatón elmondta, a Balaton-kerülő verseny alapítói 1934-ben bizonyára nem gondolták, hogy ilyen pályát fut be a Kékszalag, amely az évtizedek során fogalommá vált.
„A Kékszalag nem verseny, az Kékszalag” – jelentette ki, majd hozzátette, aki a Kékszalagon nem lesz győztes, azzal mégis nyer, hogy teljesíti Európa leghosszabb tókerülő regattájának a távját, a 155 kilométert. Hozzátette, hogy a Kékszalag már nem csak verseny, fesztivállá nőtte ki magát, kiegészítő versenyekkel, vízi és parti eseményekkel több mint egy hétig várja rengeteg program a látogatókat Balatonfüreden.
Bizsonyi Dániel, a névadó szponzor Árkád Bevásárló Központ igazgatója elmondta, azért támogatják a Kékszalagot, mert az nemcsak a sportolókat, hanem a tartalmas kikapcsolódásra, minőségi szabadidő-eltöltésre vágyókat is vonzza.
Holczhauser András, az MVSZ főtitkára arról adott tájékoztatást, hogy aki nem tudja a helyszínen követni az eseményt, az online-közvetítésben is megteheti. A versenyt kísérő programok közül kiemelte a gitárfesztivált és a záró utcabált.
Bagyó Sándor, a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálatának elnöke jelezte, hogy a mezőny évről évre növekvő mérete tőlük is több munkát követel. Kezdetben 300 hajóra figyeltek, ma már ennek a duplájára, két mentőhajójuk és közel 50 vízimentő 48 órán át lesz bevetésre készen a Kékszalagon.
Litkey Farkas 11-szeres Kékszalag-győztes kormányos elmondta, hogy új hajóval vág neki a távnak, míg a címvédő Józsa Márton szerint az idén hét-nyolc vitorlás is esélyes lehet a győzelemre.