Itt a mindennapok söre, kár, hogy itthon nem kapható

2015. május 12. 22:03

Tündérország kvintesszenciájától a székely hegyekig: jött a szerkesztőségbe egy rekesz Igazi Csíki Sör a székelyföldi gyártótól. Behűtöttük, megkóstoltuk és elmondjuk, hogyan ízlik.

2015. május 12. 22:03

A magyar sajtót, köztük lapunkat is bejárta pár hónapja a Heineken Romania és az Igazi Csíki Sör gyártója közti pereskedés: a Heineken ugyanis pert indított a Lixid Project Kft. ellen, amely a Csíki Sör Manufaktúra termékeként piacra dobta az Igazi Csíki Sör márkanevet. A holland multicég szerint az új termék elnevezése nagyon hasonlít a csíkszeredai üzemében palackozott Ciuc premiumhoz. A márkanév használatra vonatkozó jogi eljárás még folyamatban van, és várhatóan évekig eltart. A per, de főként a periratban megfogalmazott „úgynevezett Székelyföld” szófordulat miatt a székelyföldi magyarok bojkottot hirdettek a holland cég termékei ellen. 

Ahogy a fenti linkeken látják, a Mandiner is figyelemmel követte az eseményeket — az Igazi Csíki Sör gyártója pedig mint később kiderült, azt követte figyelemmel, mely lapok írnak az ügyről. Ezt úgy tudtuk meg, hogy egy rekesz sör érkezett tőlük a szerkesztőségbe, megköszönve a figyelmet. Nem volt választásunk: behűtöttük.

Mivel sörről még nem nagyon írtunk saját anyagot, ezért a borrovat szerkesztője arra kért mindenkit, aki bontott egyet a csíki sörből, írjon róla pár sort.

Jobb, mint a Ciuc. Meg jobb, mint a Soproni. Ennyit tudok róla mondani.

Születtek azért hosszabb írások, ez például egy teljes bekezdésnyi:

Jó ez a sör. A mindennapok söre. A nyári mindennapok söre. Az erdélyi nyáré. Egész pontosan az első korty hatására a szikkadt Budapestről rögtön a székely hegyekbe, valami kies tisztásra képzeljük magunkat, ahogy sört iszogatva bámuljuk az átsuhanó nyári felhőket. Ez a sör nem akar több lenni annál, ami. Nem akar minket egészében lekötni. Kísérni akar minket, miközben azt csináljuk, amit igazán szeretünk. Mondjuk a nyári Erdélyben felhőket nézni, egy jó sörrel a kezünkben. Kell ennél több?

A mindennapok söre vonalat viszi tovább egy másik kolléga:

Jó ez a csíki sör, pont attól jó, hogy nem érzek vele kapcsolatban semmi különlegeset. Nem érzem a tündérország kvintesszenciáját, vagy ilyen hülyeségeket, de pont olyan, amit így előkapnék délutánonként.

A borrovat egyik szerzője is elégedett:

Pohárba öntve a sör erősen felhabzik, de a hab gyorsan elillan. Az illata tiszta, kellemes, szívesen kortyol bele az ember. A sör az ízében is tiszta, van eleje, közepe, vége, elég testes is. Kis édeskésség van benne, a vége kellemesen kesernyés, pont annyira, hogy minden sörfogyasztó elfogadja. Buborékból nincs sok, az hamar elillan, talán az lehetne tartósabb, de összességében ez az a sör, ami pontosan azt mutatja meg, hogy ha valaki rendes alapanyagot használ egy tömeggyártású sörhöz, akkor abból mit lehet kihozni. Ez az a sör, ami jó eséllyel bármilyen helyzetben jól tud esni. Korrekt történet.

A másik is:

Tartalmas, tiszta, itatja magát. Teljesen eltér akár a Soproni-Dreher-Ászok fémjelezte magyar mezőnytől, de a német Bitburger-Warsteiner-Krombacher-sztorihoz képest is más. Ha igaz, hogy 50-70 eurócent körüli lejért árulják a székelyföldi boltok polcain, akkor bizony szerencsések az ottani sörfogyasztók.

Ha valaki megkóstolná, a hétvégi Corvin Szezonnyitó Sörfesztiválon megteheti.

Összesen 21 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Maddox
2015. május 14. 12:24
Röhejes módon a Heineken cirkusza csinálta a legnagyobb reklámot a Csíkinek. Ráadásul ahogy olvastam a minap, a Heineken termékek bojkottja már mérhető változást idézett elő a Heineken forgalmában a magyarlakta területeken. Öngól.
Pinter68
2015. május 14. 00:33
Így válik egy szimpla élvezeti cikk szimbólummá. Valamiféle hazafias érzelem és a multiellenesség szimbólumává. Minden gerilla marketinges megnyalná a tíz ujját egy ilyen lehetőségért.
bunko_jobbos
2015. május 14. 00:32
"Ha igaz, hogy 50-70 eurócent körüli lejért árulják a székelyföldi boltok polcain, akkor bizony szerencsések az ottani sörfogyasztók." Rohadt szerencsések, először is megszállták őket az oláhok. :-)))) Rohadt jó volt ez marketingre, kösz, Heineken. :-) Gondolom nem magas minőségű sör ez, hanem átlagos vagy annál jobb tömegsör. Nagyon örülök, hogy a hasznot egy magyar tulajdonú vállalkozás söpri be.
Pinter68
2015. május 13. 23:18
Totálisan. Valami tesztoszteron túltengéses fajankó biztosan azt gondolta a Heinekennél, hogy ez a jó megoldás. Hát, kicsit túltolták a biciklit. A székely gyártó meg röhög a markában. Persze ki tudja, hogy kinek a javára fog dönteni majd a bíróság és mekkora kártérítés jár majd a győztesnek. Szóval a meccs még nincs lejátszva.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!