Ne az fizesse meg a gazdagok röpködését, aki repülőt még csak az égen úszva látott!
A klímaválság idején aligha kérdéses, hogy csökkenteni kell a károsanyag-kibocsátást.
Az Air France-KLM csoport légitársaságai november első két hetében 1650 tonnányi, azaz 1,9 millió palack 2014-es évjáratú újbort szállított ki Franciaországból. A legfontosabb piac Japán, de Kanada, Kína és az Egyesült Államok is sok francia újbort fogyaszt.
A november harmadik csütörtökétől kezdődő Beaujolais, vagyis újbor megjelenése világszerte fontos társasági esemény. Az Air France-KLM és a Martinair légitársaságoktól megtudtuk, hogy november első két hetében 1650 tonnányi, azaz 1,9 millió palack 2014-es évjáratú újbort szállított ki. A legnagyobb fogyasztók a japánok, a teljes rakomány 76 százalékát ugyanis Tokióba, Oszakába és Fukuokába repítették. A távol-keleti országon kívül komoly felvevő piac még Kanada, Kína, az Amerikai Egyesült Államok.
A gamay szőlőfajtából készülő Beaujolais Nouveau története a XIX. századig nyúlik vissza. Az 1960-as évekig a Beaujolais-ünnep a lyoniak kiváltsága volt, a 70-es években meghódította Párizst, ma már a világ borkedvelői körében az egyik legnépszerűbb ünnep. Több mint 120 országban várják a rendkívül gyümölcsös, friss, illatos újbor érkezését. Eredetileg november 15-e volt az újbor forgalomba hozatalának legkorábbi időpontja, de 1985-ben változtattak, áttették november harmadik csütörtökére.
Magyarországon a Bortársaság és a Radovin is két-két Beaujolais-val készült, az áraik 2590 forint és 3350 forint között mozognak. A Bortársaság évjáratleírása szerint idén jobbak a borok, mint tavaly, hiszen korábban kezdődött idén az újbornak való szőlő válogatása, így a pincében is több ideje volt a mustnak, hogy kierjedjen.