Óriási lehetőséget lát az orosz piacban Fritz József. A Fritz borház tulajdonosa elmondta, hogy a moszkvai borbemutatókra hét borház vezetői, tulajdonosai érkeztek Oroszországba, valamint további három pincészet legjobb borait is elvitték kóstoltatni. A moszkvai Arany Ősz nemzetközi agráripari kiállításon pedig nemcsak Szekszárdot, hanem a magyar borászatot is képviselték.
Fritz elmondta, hogy tisztában vannak azzal, hogy a prémium minőségű borokból nem lehet nagy mennyiséget eladni, hiszen azt elsősorban a szállodák, borszaküzletek, éttermek rendelik, de ha szükség van rá, akkor a pincészetek összefogásával akár 1-2 millió palack prémium minőségű bort is képesek lennének Oroszországba szállítani Szekszárdról. A pincészetvezető azt is elmondta, hogy nagyon örülnek a kormányzat keleti nyitás politikájának és annak, hogy Oroszországgal egyre jobbak a politikai és gazdasági kapcsolatok, hiszen az ország hatalmas fizetőképes piacot jelent. Az oroszok és az ázsiaiak bor iránti érdeklődéséhez még hozzáfűzte, hogy cége tavaly néhány tízezer palack bort Kínában adott el.
Eszterbauer János szerint az utóbbi 10-15 évben Oroszországban végbement gazdasági fejlődés eredményeként olyan vásárlóerő alakult ki, amely nagy lehetőségeket teremtett a magyar borkereskedelem számára is, és ezt érdemes lenne kihasználni. Az oroszországi rendezvényeken Fritzék, Eszterbauerék és Vesztergombiék mellett Dúzsi Tamásék, Bodriék, Heimannék, Mészáros Pálék és Taklerék borait ismerhette meg a szakma és a nagyközönség.