Vágó Gábor személy szerint óva intené a politikai pártokat a véleménycsomagokkal való erőszakos nyomulástól, ami még jobban elmélyíti a magyarok közti ellentéteket, táplálja a gyűlöletet és a jobb-bal kettéosztottságot. Deutsch Tamás ebben a kérdésben egyáltalán nem ért egyet Vágóval, aki nem szeretné, hogy az adatait felhasználva befolyásolják a politikai preferenciáját. Az EP-képviselő az adatfelhasználást és a véleménycsomagot inkább pozitívumként értelmezi: „jusson el mindenkihez olyan információ, ami alapján ki tudja alakítani a véleményét. Nekem a pelenkaválasztás súlyosabb probléma, mint a politikai választás, ezért örülök neki, hogy van kereskedelmi marketing”. Vágó hozzátette, hogy ő nem fél a „big datától”; a legnagyobb probléma az, hogy a pártok nem véleményt alkotni, hanem véleményt követni tanítanak bennünket.
A beszélgetés utolsó kérdéseként Balogh Ákos Gergely arra terelte a szót: az új kampányszabályozás, miszerint a pártok 2014-ben nem hirdethetnek sem kereskedelmi médiumokban, sem az internetes hírportálokon, hogyan fogja befolyásolni a 2014-es kampánystratégiát, ezen belül az online propagandát és a választások eredményét. Patrick Egan abból a szempontból üdvözölte az új szabályozást, hogy megszünteti a kereskedelmi médiumokban azt az „őrült hirdetési versenyt”, ami a kilencvenes évek közepétől, a kereskedelmi TV-k megjelenésétől kezdve jellemző volt Magyarországon. Azt azonban furcsának tartja, hogy az új szabályozás radikálisan tiltja a kereskedelmi rádiós és tévés kampánymegjelenést: elég lett volna csak mérsékelni. „A kampányra szánt pénzt most mire fogjuk költeni?” – tette föl a kérdést; majd hozzátette, hogy a drága óriásplakátnak nem lesz értelme, mert nem célzott kommunikáció: nem szól senkihez, miközben mindenkit megszólít.
Akinek a legtöbb simicskája van
Vágó Gábor szerint azzal, hogy a politikai erők a plakátokon és szórólapokon kívül csak a nyomtatott sajtóban, továbbá a közszolgálati médiában, illetve a közösségi médiumokon hirdethetnek, a kisebb pártoknak több esélye lesz a bemutatkozásra. „Azt előre nem lehet megmondani, hogy a kampány igazságosabb lesz-e, de az biztos, hogy eddig minden arról szólt, hogy kinek van több oligarchája, ki tud több pénzt kampányra költeni. Vágó jóslata szerint a kis pártok az elmúlt kampányidőszakokhoz képest még úgy is felülreprezentáltabbak lesznek 2014-ben, hogy továbbra is Simicska Lajos kezében van az óriásplakátok többsége.