A szervezők 8 edzőfutamot terveztek, de a szélsőséges időjárás miatt mindössze 5 befutóra került sor. Az Alsóörs és Csopak előtti vízterületen a katamaránokkal együtt a 49er osztály is helyt állt két futamon, rengeteg borulással bizonyítva, hogy a szélviszonyok egyáltalán nem kedveztek nekik: hat egységből a vasárnapi megmérettetést csak két hajó vállalta, és abból mindössze egy futott be. A meteorológia erre a hétvégére csapadékos időt ígért erős széllel. Az előrejelzés nem tévedett, szombaton eső és jégeső, vasárnap pedig hideg idő, hatalmas hullámok és 20 csomós, forgolódós észak-keleti várta a vízen az egységeket. Szombaton egyetlen futam volt, vasárnap viszont ötször rajtolhattak a katamaránok, amelyből egyet visszalőttek a rendezők az elszabadult bóják miatt. A második napi négy edzőfutam valódi versenyre jellemző izgalmak között zajlott.
Az erős szél miatt az M3 nyílt osztály versenyzői egy-két kivételtől eltekintve a biztonságot választva a parton maradtak. A viszonyokat jól mutatja, hogy a Jankovics Gábor és Székely András törött kormánylapáttal, és három borulással, de teljesítette a futamot. Az F18-as mezőny hasonló sebességgel fogyatkozott. Az első futamban egy ütközést megelőzve borult a bajnok Váradi-Szabó János és Petheő Tamás alkotta páros, a kormányos tenyere komolyan megsérült, de ennek ellenére végigvitorlázták a napot. Az utolsó előtti futamban a kreutz-bójánál Kasuba István és Jafcsák Szabolcs hajója lefúrt, ők egy sérült latni miatt kényszerültek kiállni. Vándor Róbert és Kalocsai Zsolt kormányrúdja pedig az utolsó rajt után eltört, de a végeredmény így is meghozta a második helyet számukra.
Végeredmény:
49er
1. Cserép Csongor – Cserép Csaba
2. Németh Iván – Körtvélyesi Miklós
3. Ignácz Károly – Gereben Mátyás
M3
1. Jankovics Gábor – Székely András
2. Szabó Géza – Lipták Zalán
3. dr. László Dániel – Ádám Gábor
F18
1. Váradi-Szabó János – Petheő Tamás
2. Vándor Róbert – Kalocsai Zsolt
3. Diószegi Zoltán – Michaletzky Luca