„A tíz kékszalag együtt. Az hogy tíz Kékszalagot meg tudtunk nyerni, az nagyon komoly dolog. Kérdés nélkül ez az én karrierem” - mondja Litkey Farkas a Vitorlázó című dokumentumfilmben. A most elkészült filmet Kollmann András rendezte, aki korábban Erőss Zsoltról készített filmet.
A Vitorlázó Litkey Farkas portréján keresztül dolgozza fel a magyar vitorlázás fejlődését. Az első jelenet 1972-ből származik, Farkas és testvére Botond egy optimisttel vitorláznak a balatonfüredi BKV kikötőben. A film különleges technikával hívta életre a majd negyven évvel ezelőtti eseményeket: Jankó Virág fotóiból készült 3d animáció. Tuss Miklós - a magyar vitorlázás doenje is megjelenik a vásznon, ő a Szalag körüli felhajtásról mesél, valamint a felkészülésekről. „Akkoriban a felkészülés annyi volt, hogy átvizsgáltuk a hajót és a szálingvégeket betekertük ragtapasszal, hogy ki ne szakítsa a vitorlát - meséli az 1957-es versenyről Tuss. Azóta alaposan megváltozott a világ, ma a profi csapatok szinte egész évben a Kékszalagra készülnek. A versenyzésbe a profizmust Litkey Farkas hozta be, akit az 1996-os olimpiai szereplése után kezdett foglakoztatni a Szalag. Az olaszországi Garda tóról megszerezték a Pleasure nevű liberát, a csapat pedig a jolle versenyzésben bevett rendszerben edzett a Kékszalagra. Meg is lett az eredménye, a Litkey csapat 1991-ben megnyerte a versenyt. Persze ez nem volt sima menet, ezek a 12 személyes trapézos hajók kihívást jelentettek mindenkinek. „Úgy álltunk ott mintha kaptunk volna egy hatalmas legót a rajz nélkül” - meséli a hajó összeszereléséről Glódi Balázs, a Litkey-csapat legrégebbi tagja.
Farkas sikersorozata feltüzelte az ellenfelek harci kedvét, olyan csapatok jöttek létre, mint a Principessa, a Raffica. Amikor megérkeztek a katamaránok, Farkas is beszállt a buliba. A 2010-es versenyen szinte végig vezetett, aztán negyedikként ért célba. A tervezhető ellenfeleket tisztán vertük, a Fifty a verseny előtt nem volt látható, azzal nem tudtunk kalkulálni - meséli Farkas a 2012-es versenyről. A Budapest Bank katamarán akkor második helyen hajózott a füredi cél felé, ám árboctörés miatt nem tudott befutni. A történet az olaszországi Anzioban ér véget, ahol Farkas J24 osztályban versenyez. Itt mondja ki a végszót: érzek a kezemben egy olyan hajót, amivel mindenkinél gyorsabb lehetek.