40-50 csomóval is száguldhat a Fifty-Fifty

2012. július 06. 01:58

Paulovits Dénes, a kétárbocos katamarán építője szerint még rengeteg tartalék van a Kékszalag 57 éves időrekordját megdöntő hajóban.

2012. július 06. 01:58

Józsa Márton, a Fifty-Fifty kapitánya első Kékszalag-győzelmét aratta: csütörtök este 19:34:15 órakor megdöntötte a Kékszalag vitorlásverseny 57 éves időrekordját. Paulovits Dénes, a kétárbocos katamarán építője szerint még rengeteg tartalék van a hajóban, melyet még szinte csak most próbáltak ki. A katamarán a versenyen 10 csomós szélben 24 csomóval is tudott haladni, ám nem elérhetetlen a 40-50 csomós sebesség sem.

Összesen 8 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
morfondír
2012. július 09. 16:50
Hozzátéve azt is persze, hogy egyik test a másik forgatónyomatéka, plusz még a komplett vitorlázat súlya is. Így nem kell alá tőkesúly, ami több tonna lenne. Ennyivel könnyebb. A két test és árboc úgy van összekötve mint a Petronas ikertorony. Ezen felül a két hajótestet addig keskenyítheted, ameddig a fizika engedi, úgysem a saját lábán kell megállnia. Zseniális mérnöki fejlesztés. Nem tudom, hogy mennyire tisztán magyar, de nagyon tetszik. Nekem volt szerencsém száz méterről látni a verseny előtti napon a hajót, amikor először húzott el Kenese irányába. Leesett az állam. Majd másnap Badacsony és Fonyód között rohant el előttem, a többiek Szemesnél jártak. Döbbenetes volt. Rengeteg fotót csináltam. Végül a Nemere II csúcsdöntésről. Ha valaki nem ismeri el Vettel vagy Schuhmacher teljesítményét, pusztán azért mert Fittipaldi vagy Lauda rajongó, akkor ott némi zavart érzek. Számomra ettől a Nemere II örök legenda maradt. A Fifty-Fifty látványát pedig soha nem fogom elfelejteni.
drieno
2012. július 07. 12:33
és ezek a kétárbocosok egy kategóriában vannak az egyárbocosokkal? kétszer akkor a felület, elméletileg kétszer gyorsabban is mehetnek (mármint, ha az elméletet durván leegyszerűsítjük)
egysegelem
2012. július 07. 12:33
Gondolom ez ugy van, hogy "komolybol" csinalja kb 10-20 hajo ezt az egeszet a tobbi 500 meg poenbol, egy jo egynapos elfoglaltsag, de semmi eselyuk.
drieno
2012. július 07. 12:32
litkeyiék hajója is katamarán, igaz, egyárbocos, nyilván azért tört el a hajó, mert az árboc a keresztmerevítőre van applikálva, és versenyben akartak maradni a kétárbocossal, nem vettek vissza a nagyobb szélben a vitorlafelületből a végül másodikként befutott hajó is katamarán, bár egyárbocos az időkkel kapcsolatos fejtegetésed is csak közelítés pláne, mert a kétárbocos verzióban az egyes papucsokon nagyobb árbocokat és vitorlákat engedhetnek meg maguknak a törés veszélye nélkül, azt kell mondjam, zseniális tervezői húzás ezek a katamaránok ráadásul kifejezetten versenyhajók, a szokásos egyárbocos, lakható balatoni yachtokhoz nem is lehet őket hasonlítani, azokhoz a hajótestekhez képest ezek szinte súlytalanok azért az döbbenetes, hogy ezen a 90%-ban szélmentes versenyben döntötték meg a nemereII csúcsát!! azt egyértelműen megállapíthatjuk, hogy a hajóépítés új szakaszába lépett
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!