A meccs is félbeszakadt: összebalhéztak a románok Koszovóval
Románia azon országok közé tartozik, amely nem ismeri el Koszovót független államnak.
Mint minden páros évben, idén is indulhatnak a Kékszalagon többtestű hajók. Legénységük nagy része a szezon többi részében kis katamaránon versenyzik, közülük sokan indulnak a 2szalag Nagydíjon is: a látványos, partközeli versenyt idén rendezik meg először a 21 láb alatti katamaránoknak.
Egy Kékszalag-esélyes katamarán kezelése jelentős fizikai és szellemi felkészültséget igényel, és nincs ez másképp a kisebb többtestűeknél sem. Az F18-as hajóosztály magyar bajnoka, Petheő Tamás a Gemini fedélzetén, azaz egy Ventilo 28-as katamaránnal vág neki a Kékszalagnak. A hajó és a csapat idén már több versenyen is bizonyított: „Még nem volt arra példa, hogy két ilyen hosszútávú versenyen vegyek részt ilyen rövid idő alatt” – mondta Petheő, aki 8 éve vitorlázik együtt az Évadnyitó versenyen a bicepszén izomszakadást szenvedett Váradi-Szabó Jánossal. Petheő kormányosának sportrehabilitációja még nem fejeződött be, nem terhelheti a karját, ezért csak a Kékszalagon vesz részt.
A Kenguru Sailing Team Concept 25-ös katamaránjának kormányosa, Diószegi Zoltán már két éve is a feltűnő piros színű hajó fedélzetén teljesítette a tókerülés távját. A hajós csapata a 2010-es Kékszalagon délelőtt 10-kor futott be. A Dióként ismert sportoló az F18-as hajóosztály versenyein rendszeresen a dobogóra áll, így a 2szalag Nagydíj éremesélyesei között is számon tartják. Csapattársának, a civil életében is vitorlásokkal foglalkozó Marton Balázsnak a Kékszalag miatt most rengeteg munkája van, ami azt jelenti, hogy sokat van vízen, és bizony emiatt a fizikai felkészülésre kevesebb idő jut: „A csapat tagjainak állóképességén sok múlik, de nem félek attól, hogy elfáradunk.” – nyilatkozta a vitorlázó. Marton egyébként a 2szalagon nem a megszokott legénységével, Székely Andrással száll majd vízre, ezért számára új kihívásokat is tartogat a verseny.
Székely a 2szalagon rendezői feladatokat teljesít, ezért idén nem áll rajthoz. Elmondta: nem fél attól, hogy a katamaránosok a fáradtság miatt borulnának, vagy más baj történne velük. András úgy véli, hogy gyakorlatilag lehetetlen, hogy egy high-tech katamarán ne érjen körbe 48 óra alatt a Kékszalagon. Szerinte a csapatok nagyon rossz körülmények – azaz szinte szélcsend – esetén is teljesítik majd a távot annyi idő alatt, hogy a versenyzőknek legyen idejük a pihenésre. A 2szalag ötletgazdája egyébként rendezői elfoglaltságai miatt a versenyen saját, Nacra Infusion típusú 18 lábas katamaránján más kezébe adja majd a sottot, de jövőre igyekszik úgy szervezni, hogy ő is indulhasson majd a versenyen. A katamaránok július 7-én szombaton 10 órakor rajtolnak el Balatonfüredről, és a tó keleti medencéjét kerülik meg.
Fotó: Kenguru sailing