A legjobb rendezés díját a mexikói Carlos Reygadas vehette át negyedik filmjéért, a Post Tenebras Lux című misztikus és radikális alkotásért, amely egy nagyvárosból vidékre költöző polgári család kínlódásairól szól egy erőszakos közegben. A rendező köszönetet mondott „a szabad férfiakból és nőkből álló” zsűrinek a díjért, és „a sajtó képviselőinek, akik 3-4 napja nem győzik elkényeztetni”. Reygadas azon ironizált, hogy az értelmezhetetlennek tűnő filmet az újságírók kifütyülték, majd a francia sajtó számon kérte a szervezőkön, hogyan kerülhetett ez a mű a versenybe, a nemzetközi kritika pedig egyöntetűen „blöffnek” találta a filmet. A legjobb férfi alakítás díját a dán Mads Mikkelsen érdemelte ki Thomas Vinterberg filmje, a Jagten (Vadászat) című alkotás főszereplőjeként. A megtörtént eset alapján írt forgatókönyv főhőse egy negyven év körüli, elvált óvodai felügyelő, akit a legjobb barátjának ötéves kislánya pedofíliával vádol meg. A néző végig tudja, hogy a kisváros életéből a vádak miatt teljesen kiközösített, megvert, majd rendőri vizsgálat alá kerülő férfi ártatlan. Mire azonban az igazság kiderül, a pletyka helyrehozhatatlan károkat okoz a baráti társaságban.
A zsűri díját Ken Loach brit filmrendező vehette át a The Angels's Share (Az angyalok jussa) című filmjéért. A 2006-ban a Felkavar a szél című filmjéért Arany Pálmát nyert 75 éves rendező ezúttal egy Glasgowban játszódó könnyed vígjátékkal versenyzett Cannes-ban, amelyben közmunkára ítélt, fiatal bűnözők egy csapata egy felbecsülhetetlen értékű, régi whiskys hordó ellopására szánja rá magát. A legjobb rövidfilmnek járó Arany Pálmát a 33 éves L. Rezan Yesilbas török rendező vihette haza Csend című alkotásáért. A fesztivál négy szekciójába beválogatott fiatal rendezők közül a legjobb elsőfilmnek járó Arany Kamera-díjat pedig Benh Zeitlin amerikai rendező Beasts of the Southern Wild című filmje kapta, amelyet az Un Certain regard (Egy bizonyos nézőpont) elnevezésű válogatásában mutattak be. A szekcióban egyébiránt ez a film érdemelte ki szombaton a Nemzetközi Filmkritikusok Szövetségének (FIPRESCI) díját is, amelyet a nemzetközi zsűritől függetlenül ítéltek oda. A hivatalos versenyprogramból a kritikusok az orosz filmet, Szergej Loznyica A ködben című II. világháborús drámáját találták a legjobbnak.