Óriási lehetőség előtt áll Magyarország – a kínaiak innen hódítanák meg a kontinenst!

2025. augusztus 31. 13:25

A kínai autóipar forradalma Magyarországra érkezett – a kérdés már csak az, hogyan tudjuk a legtöbbet kihozni belőle.

2025. augusztus 31. 13:25
null

Siklós András az Indexen megjelent riportjában számolt be a kínai Anhuj tartomány autógyártási központjáról, ahol olyan óriáscégek működnek, mint a NIO és a Chery. A beszámolóból kiderül: 

a kínai elektromosautó-ipar nemcsak hazájában, hanem globálisan is egyre meghatározóbb szerepet játszik – és ebben Magyarország kiemelt lehetőséget kapott.

A riport szerint a NIO gyáraiban már több robot dolgozik, mint ember, egy autó nyolc óra alatt készül el, kizárólag megrendelésre. Az akkumulátorcsere mindössze három percet vesz igénybe, vagyis pontosan annyit, mint egy benzines autó tankolása – az ár azonban jóval kedvezőbb. 

Ez a hatékonyság világosan mutatja, merre tart az autóipar jövője.

Ezt is ajánljuk a témában

A VW kínlódása hűen tükrözi az európai autógyártás bajait

Három évtizedes egyezséget mondott fel szeptember elején a Volkswagen, amikor németországi gyárak bezárásával fenyegetőzött. Az IG Metall szakszervezet is bekeményített, inkább hét százalékkal több bért követelne a VW alkalmazottainak. A nehézségekkel küzdő konszern kibújna ez alól, sőt lefaragná a költségeket. Az adatok szerint nem csak a Volkswagen, az európai riválisok is hasonló problémákkal küzdenek a gyártás terén.

A Chery különösen fontos szereplő számunkra: 

2024-ben Magyarországon nyitotta meg első európai képviseletét, ahonnan a teljes kontinens piacát tervezi meghódítani. 

A cél ambiciózus: 2030-ra évi 700 ezer eladott autót akarnak produkálni Európában. 

Ez a stratégia nemcsak a magyar autóipart erősíti, hanem regionális központtá teheti hazánkat a kínai elektromosautó-forradalomban.

Miközben Nyugat-Európában sokan fenyegetésként tekintenek a kínai autógyártás térnyerésére, Magyarország óriási előnyt kovácsolhat belőle.

Beruházások, munkahelyek és technológiai innováció érkezhet hozzánk – hazánk lehet az a kapu, amelyen keresztül a jövő autói Európába lépnek.

Ezt is ajánljuk a témában

Nyitókép: Jakub Porzycki / AFP

Összesen 23 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
eFhlsanzláólénv
2025. szeptember 01. 21:09 Szerkesztve
De fogom élvezni, mikor majd látom, hogy a 150001km-t futott kinai kurvajó autókat megvásároló nemzeti érzelműek, akik most telepofával ordítják h a kínai a jó, miközben 5 éve még mindegyik tudta, hogy kínából a bóvli szar fos gagyi szemét ömlik, majd jól pofáraesnek és szétesik a szaruk. Remélem cipőt és inget is Sung Tsangéktól vesztek, amit roppant autentikusan állítottak elő 100% műanyagból, éhező kényszermunkára sorozott, heti 70 órát dolgozó 13 éves gyerekek. Kapjatok már a fejetekhez idióták. Édes istenem
Válasz erre
0
0
ördöngös pepecselés
2025. szeptember 01. 06:49
canadian-deplorable nem te vagy a botmixer? mert pont olyan siralmasan hülye internáci vagy mint ő. Kína a világ legnagyobb országa és az elektromosra tett. A nagy távolságra is van megoldása ami ott van az eredeti cikkben: 3 perces akkucserének hívják. Ami miatt tőr a frássz az az, hogy internáci elvtársaid elvesztették a világuralmat. De erre nem az a megoldás, hogy megölöd a szabad versenyt amit az EU tesz hanem az, hogy együttműködsz a legyőzőiddel és tanulsz tőlük. Ezt teszi Orbán és Trump is
Válasz erre
0
0
Chekke-Faint
2025. szeptember 01. 06:20
Majd a lipcsik nem vesznek kínait. Én biztos megveszem, ha cserélni kell
Válasz erre
0
0
csapláros
2025. augusztus 31. 20:42 Szerkesztve
canadian-deplorableGalerida 2025. augusztus 31. 14:12 ... majd Magyarországra is vámot tesznek és esetleg kivágnak az EU-ból is. Elveszítjük a piacaink többségét és külföldön dolgozó magyar munkások ... hazaáramlani a semmibe. ... szavazd meg, aztán semmi panasz."... A fenéket: éppen MI IS tudunk vámokat kivetni, DE csakis az Európába exportálandó autókra, hogy azután be is csődöljenek tőle az Audi, a Mercedes és az Opel... És akkor majd ZSEBBŐL felvásároljuk őket, mint ahogy Sorosék akarták tenni velünk, ha a Fidesz idejében nem koppint a körmükre. Azon, meg hogy ESETLEG kivágnák Magyarországot az Eu-ból, mindenki harsányan röhög, mert bár ezt tennék: vár a Türk Államszövetség, a BRICS, a dolláralapú elszámolást kiküszöbölő új szövetségek... Tehát folytatni kell a MAGYAR innovációt amely elektromos buszokban és tehergépkocsikban ölt testet, az uniós és a kínai autó meg csak versenyezzen ! Ebből csak győztesen lehet kikerülni.
Válasz erre
3
2
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!