A Foodwatch fogyasztóvédelmi szervezet a Milka csokoládét gyártó Mondelezt tevékenységét vette alaposabban górcső alá, mivel a csokoládétáblák súlyát 100 grammról 90 grammra csökkentették – írja a Die Welt.
A helyzetben az a legrosszabb, hogy az ár még ennek ellenére is jelentősen emelkedett. A Mondelez a lépést a megemelkedett kakaó- és gyártási költségekkel indokolja, míg a Foodwatch szerint ez a gyakorlat, az ún. „zsugorfláció”, a vásárlók megtévesztése.
A Foodwatch még „díjat” is adott a Milka reklámhazugsága miatt.
A cikk kiemeli, hogy Magyarországon – Franciaországhoz hasonlóan – már kötelező a „megtévesztő csomagolás” jelzés a boltokban,
míg Németországban ilyen szabályozás még nincs. Nem véletlen, hogy már van olyan szervezet, amely minél hamarabb beavatkozást sürget az országban.