Trump megnevezte a washingtoni gépkatasztrófa felelősét

2025. február 07. 10:42

A tragédiában 67 ember vesztette életét.

2025. február 07. 10:42

Az amerikai elnök szerint a légiforgalom-irányító rendszer elavultsága okozta múlt héten Washington közelében egy utasszállító repülőgép és egy katonai helikopter katasztrofális balesetét. Donald Trump a csütörtöki Nemzeti Imareggelin úgy fogalmazott: „nagyon sok hiba történt” január 29-én, amikor az American Airlines légitársaság Wichita felől érkező járata 64 emberrel a fedélzetén késő este leszállás közben, mintegy 120 méteres magasságban összeütközött a hadsereg helikopterével, amelyen hárman tartózkodtak. 

A balesetet senki nem élte túl.

Az amerikai elnök a Capitoliumban tartott hagyományos rendezvényen a légi irányítók által használt számítógépes rendszert tette felelőssé a tragédiáért. 

Ezt is ajánljuk a témában

Kifejtette, az Egyesült Államok milliárdokat költött arra, hogy megpróbáljanak felújítani egy „elavult, rozoga rendszert” ahelyett, hogy egy új rendszer kiépítésébe fektették volna a pénzt. Elmondta, hogy az ő magángépén egy másik, külföldi rendszert használnak landoláskor, 

mert a pilótája szerint az amerikai rendszer elavult.

„Úgy gondolom, most az fog történni, hogy mindannyian leülünk, és kidolgozunk egy új nagyszerű számítógépes rendszert a légi irányítás számára” – jelentette ki.

Sean Duffy közlekedési miniszter és Elon Musk, a kormányzati hatékonyságért felelős adminisztratív testület (DOGE) vezetője az X-en azt írta, segíteni fognak abban, hogy gyorsan tudják korszerűsíteni az ország légi közlekedésének biztonsági rendszerét. Trump szerint, ha a légi irányítás korszerűbb rendszert használt volna, riasztók léptek volna működésbe, amikor a gyakorlatozó Black Hawk helikopter elérte azt a magasságot, amelyen az utasszállító haladt.

Ezt is ajánljuk a témában

(MTI)

Nyitókép: ANDREW CABALLERO-REYNOLDS / AFP

Összesen 21 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Kotucso
2025. február 07. 12:05
Tisztázzuk. A TCAS leszállásig be van kapcsolva, de az utosó 1000 lábtól már nem figyelmeztet, valamivel korábban meg a kitérési utasítás adását hagyja abba, mivel ez a berendezés csak függőleges kitérési utasítást ad. Ez a légtér D osztályú, ami azt jelenti, hogy a látvarepülési szabályok szerint működő légijárműveket nem különítik el a műszerepülési szabályok szerint közlekedőktől, az irányító csak tájékoztatja őket egymásról, és a pilóta kötelessége a repülési szabályok szerinti elkülönítés tartása. Ezért a leszálló gép személyzete hiába látta a TCAS-en a másikat, tudta, hogy az tud róla, így nem foglalkozott vele. Itt nagy valószínűséggel a helikopter személyzete nagyon benézett valamit, igaz lehet a feltételezés, hogy egy másik érkezőt figyelt. De nem akarok a dolgok ellé menni, ez is csak feltételezés, a vizsgálat mindent pontosan ki fog deríteni. Viszont óva inteném az egy-két repülős témájú filmet látott kommentelőt, hogy habzó szájjal "szakértői" ítéletet hozzon.
karakter-2
2025. február 07. 12:00 Szerkesztve
"egonsamu-2 2025. február 07. 11:30 A katonai helkópátert egy transznemü kvótapilóta" --- Bocs, de én egy kifejezetten szép fiatal (28) nőnek látom (Captain Rebecca Lobach). Bár már semmiben sem lehetsz biztos, ill az is lehet, hogy a nemátalakitás előtti képeit nézegetem.
karakter-2
2025. február 07. 11:55
Hogy őszinte legyek mellébeszélésnek tartom az arra hivatkozást, hogy elavult volt a közlekedésirányító rendszer, és ha modern lett volna, akkor figyelmeztetést adott volna ki, hogy a helikopter csaknem kétszer magasabban repül, mint lehetne. Bullshit.
egonsamu-2
2025. február 07. 11:30
A katonai helkópátert egy transznemü kvótapilóta vezette közel 3 órás repülési tapasztalattal. És senki nem mert beleszólni...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!