Jelenleg a jogállamiság nevében próbálják meg letörni az ellenálló nemzeteket. De nem veszik a fáradságot, hogy rámutassanak, mennyire megváltozott a jogállamiság definíciója néhány évtized leforgása során. A konszenzus szerint a jogállamiság fogalma alatt olyan intézményi berendezkedést értünk, amely korlátozza a közhatalmi szervek önkényes eljárását, amelyeknek meg kell felelniük a normák hierarchiájának és egyfajta alkotmányos felülvizsgálat alá tartoznak. Röviden, a törvényeknek meg kell felelniük az alkotmánynak, amelyet az alkotmányozó szándékainak fényében kell értelmezni.
Itt kell megjegyeznünk, hogy már jó ideje nem ebben a szellemben használják a jogállamiság fogalmát. Hogyan is néz ki a jogállamiság mai verziója? Általában az emberi jogokra utalnak, amelyet inkább kinyilatkoztatnak, mintha a természetjognak egy új, de meghamisított arcát mutatnák. Vallási dimenziójuk van, mert úgy jelennek meg a történelemben, mint egy kinyilatkoztatás, amely állítólag lehetővé teszi az ember emancipációját ezen a világon, sőt, egy új ember születését: nem ezt állítják-e, amikor az emberi jogokra hivatkozva a közpénzből támogatott nemi átalakulást igazolják? Nem sok kapcsolatban állnak azokkal a jogokkal, amelyeket korábban polgári szabadságjogoknak neveztek. Ráadásul ezeknek az igényeknek a listája folyamatosan bővül.
De kit is hatalmaznak fel arra, hogy értelmezze a jogot, hogy „fejlessze” azt, ahogy mondani szokták? Ők a bírók, akik a jogot kreatív módon értelmezik, és anélkül, hogy ezt kimondanák, szuper-jogalkotóként improvizálnak. Olyan rendelkezéseket olvasnak ki, amelyeket a világ nemzetei nem fogadtak el, és amelyeket rájuk akarnak kényszeríteni. Olyan nemzetközi kötelezettségekként mutatják be őket, amelyektől erkölcstelen lenne visszalépni, majd egyre szigorúbb következtetéseket vonnak le a demokratikus hatalom számára. Ezt joggal nevezik joggal a „bírák kormányának”. Az ő hatalmuk a választott képviselők hatalmát helyettesíti, amelyet azért tartanak gyanúsnak, mert egy olyan néptől származik, amelyet saját előítéletei kísértenek.
A jogállamiság 2024-es változata egyesíti a bírák hatalmát, akik úgy alkotnak törvényt, hogy közben úgy tesznek, mintha értelmeznék azt, a militáns csoportokét, akik követeléseiket a médián keresztül alapvető jogokká alakítják, valamint a „független” közigazgatási hatóságokét, akik a társadalmi tervezés agresszív formáját gyakorolják, így és a gyűlölet és a dezinformáció elleni küzdelem nevében civilizációs cenzúrát hirdetnek anélkül, hogy erre felhatalmazást kaptak volna. Mindez egy olyan globalizált technostruktúra részeként tárul elénk, amely folyamatosan megfosztja a nemzeti szuverenitást a lényegétől.
Nem vagyok biztos abban, hogy ez a hamisított változat megfeleltethető a szabad népek számára legjobb állami rendszer arisztotelészi keresésének.