Itt a „szankciók hatása”: brutálisan nőtt az új járművek eladása Oroszországban

2024. november 04. 08:24

A valóság megint szembement az ideológiával.

2024. november 04. 08:24
null

Nyitókép: MTI/EPA/Igor Kovalenko

Oroszországban az egy évvel korábbihoz képest 51,6 százalékkal, 184 ezer 698-ra emelkedett az új személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek eladása októberben. Szeptemberhez képest az eladás 17,1 százalékkal nőtt – áll az orosz ipari és kereskedelmi minisztérium hétvégi közleményében.

Októberben 168 ezer 483 személygépkocsit értékesítettek, ami 

51 százalékos éves szintű növekedésnek, havi összevetésben pedig 15 százalékos emelkedésnek felel meg. 

A múlt hónapban 16 ezer 215 könnyű haszongépjárművet adtak el, ami éves szinten 54 százalék, havi összevetésben pedig 41 százalékos növekedés. Teherautókból 13 ezer 15-öt adtak el, ez 2 százalékos bővülés éves összevetésben és 31 százalékkal több szeptemberrel szemben. Az októberben értékesített 1803 autóbusz 56 százalékkal több a tavaly októberinél és 78 százalékkal több az idei szeptemberinél.

Az idei első tíz hónapban 1 millió 541 ezer 853 járművet adtak el Oroszországban, 

48 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Ezen belül az év eleje óta 1 millió 421 ezer személygépkocsit és könnyű haszongépjárművet (+56 százalék), csak személygépkocsikból 1 millió 309 ezret (+58 százalék), továbbá 111 ezer 762 teherautót (-10 százalék) és 16 ezer 434 autóbuszt (+15 százalék) értékesítettek.

Ezt is ajánljuk a témában

(MTI)

Összesen 56 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
files32
2024. november 04. 10:29
Az orosz exportőrök egyre inkább barter-ügyletekhez folyamodnak, hogy megoldják a nyugati szankciók okozta fizetési késedelmeket, amelyek a Moszkva ukrajnai háborúja miatti korlátozásokból fakadnak. Ha nem engedné a Kreml a csereügyleteket, akkor kiürülnének a boltok. A kereskedők és orosz eladók viszont egyre elégedetlenebbek
gullwing
2024. november 04. 09:56
DE a szankciók MŰKÖDNEK! 😊😊😊😊 Idióta ballibcsik.
Obsitos Technikus
2024. november 04. 09:47
Hehehe. Ahogy a múltkori baszakodás velük arra lett jó, hogy önellátók legyenek gabonából és húsból, a mostani baszakodás pedig önellátóvá teszi őket minden másból.
billysparks
2024. november 04. 08:53 Szerkesztve
5-6 éve jártam Kazahsztánban. Bementem egy autószalonba kíváncsiságból. Egy kazah gyártású SUV átszámítva 1, 8 millió forint volt. Azt mondta az eladó, hogy van kínai Lifang 1,5% millióért, de azok elég vacakok. A kazah utakon kb. 80%-ban japán jobbkormányos autók közlekesnek. A maradékon osztoznak a kazah autók, a kínaiak és meglepően alacsony számban orosz kocsik. Európai autót elvétve láttam, nagyon ritkák arrafelé. Volkswagent és Skodát láttam pár darabot, meg egyszer egy Mercédeszes csókát stoppoltam le vidéken. Úgy vettem észre, hogy arrafelé elvannak európai autók nélkül. Szerintem drágák az európai autók, a távol keleti márkák olcsóbbak és jobban elérhetőek . Az én véleményem az, hogy a kínai autók ha rosszabb minőségüek is, árban kompenzálják a kelendőségüket. Nem mellesleg ma már a Made in germany nem a minőség szimbóluma.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!