Hétfőtől Párizs belvárosa autómentes övezet lesz

2024. november 01. 06:05

Az intézkedés által a párizsi városháza a zajszint csökkenésére és a levegőminőség javulására is számít.

2024. november 01. 06:05
The Iena Bridge In Paris Becomes Pedestrianised

Nyitókép: Telmo Pinto / NurPhoto / NurPhoto via AFP

 

Hétfőtől Párizs belvárosában jelentős forgalomkorlátozás lép életbe: az áthaladó autóforgalmat kitiltják a központi kerületekből. A párizsi városháza csütörtöki rendelete értelmében a francia főváros négy belvárosi kerületét „korlátozott forgalmú övezetté” nyilvánították, ahol jövő héttől tilos lesz személygépkocsikkal, teherautókkal és motorokkal áthaladni – írta meg a HVG.

A 5,5 négyzetkilométeres területre csak a sürgősségi járművek, buszok, taxik, mozgáskorlátozottak, valamint a négy kerületben lakó vagy ott dolgozó autósok és a célforgalmú járművek hajthatnak be. Ez utóbbiak közé tartoznak azok, akiknek indulási vagy érkezési helye a négy kerület valamelyikében található, például orvosi rendelés, bevásárlás, mozi- vagy színházlátogatás esetén.

Az intézkedés bevezetése Anne Hidalgo, Párizs szocialista főpolgármesterének kampányígérete volt, melynek célja „felszabadítani az autók által elfoglalt közterületet” és csökkenteni a környezetszennyezést, hasonlóan más európai nagyvárosokhoz, mint Madrid, Milánó és Róma. Az elképzelés 2021 májusában történt bejelentése óta az övezet határainak kialakítása feszült tárgyalások tárgyát képezte a párizsi prefektúrával, amely a csütörtökön megjelent rendeletet társszerzőként írta alá. 

Eredetileg a Szajna bal partján a Boulevard Saint-Germain és a folyó közötti terület, a Cité és a Saint-Louis szigetek, valamint a jobb part felső rakpartjai is a lezárt övezetbe tartoztak volna, de a végső változatból kikerültek. A párizsi önkormányzat a legforgalmasabb fővárosi főútvonalakon a forgalom „jelentős” csökkenésére számít:

 a város által rendelt hatástanulmány szerint az Opéra sugárúton 30 százalékkal, a Sébastopol sugárúton 15 százalékkal csökkenhet a forgalom.

Az intézkedés által a párizsi városháza a zajszint csökkenésére és a levegőminőség javulására is számít. Az önkormányzat jelezte, hogy a hétfőn hatályba lépő rendelet megszegőinek az első, „edukációs szakaszban” nem kell büntetésre számítaniuk, mielőtt a második, „ellenőrzési és büntetési fázis” életbe lép.

Ezt is ajánljuk a témában

 

Összesen 68 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Akitlosz
2024. november 01. 10:13
Aztán csodálkoznak, hogy hova tűnik az élet a belvárosokból.
wadcutter
2024. november 01. 09:56
traktorok bemehetnek?
auditorium
2024. november 01. 09:44
Minden nagyvárosban próbálnak autómentes szigeteket létesiteni és ez nagyon kellemes az ott lakóknak valamint a turistáknak, mert nyugodtan sétálhatnak, vásárolhatnak, nézelődhetnek, nem kell félni a balesetektől és a levegő mindősége is jobb. NEHÉZ ott megvalósitani, ahol ÁTMENETI forgalom van és ez szükséges, különben nem lehet eljutni a város egyik pontjától a másikig. Itt nagy a zaj, a légszennyeződés és kellemeten a vendéglátóknak, turistáknak, ottani lakóknak. Mi soha nem megyünk autóval a belvárosba, mert nagy bűntetés járna érte - 18O euró és elviszik a kocsit, amit ki kell váltani. Lehet gyalogolni, kerékpározni, buszokkal, villamossal közlekedni STRESSZ nélkül.
GrumpyGerald
2024. november 01. 09:24
Ez kétirányú utca. Az autók kitiltásával előbb-utóbb a belváros is kihal. Persze turboturisták lesznek, egy rezervátummá alakul a város szíve. Lehet, hogy nincs más út, de nekem azért vérzik a szívem egy része, többekközt pl. amikor az egykor szinte végtelen forgalmú belvárosi üzletekre gondolok, amelyeknek ma már nem is rentábilis a létezésük.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!