Ha már valami nagy, az a Dacia, ez tényleg baromi sikeres, csak ezt nem lehet az egyszeri magyarnak eladni, hogy elaléljon. Önök közül sokakat az orruknál fogva vezetnek – ahogy mondtam, a bezzeg Románia egy PR kampány. A Dacia sokkal többet hoz Romániának mint az IT, ronda, nem is túl jó itthon a neve, de veszi a fél világ. Szóval ezzel nem lehet itthon kampányolni, ezért tolják az IT-t, mint magyarázatot. Dacia, meg autóipar – nagyon megy. Ld komment.
K+F – hát ez elég humoros, hogy egyáltalán felmerül, mert Románia az Eurostat szerint ebben tökutolsó az egész EU-ban. GDP arányosan Mo háromszor, igen háromszor annyit költ K+F-re. T. olvasók – ismétlem, legendáriumok terjednek, se Temesvár, se Kolozsvár, se Brassó, se Nagyvárad nem éri el egy Győr, Veszprém de Szeged szintjét sem. Ki kell menni, meg kell nézni, én minden évben többször megyek.
Tény, rengeteg pénz ment főterekbe, főutakba/mellékutakba (ezek tényleg nagyon jók is, respekt), sokezer, de szó szerint sokezer ortodox templomba (szép nagyok, sok beton kellett hozzájuk), nagyot lódultak a fizetések mert nincs semmi munkaerő.