Az EU 2023-ban elfogadott irányelve szerint 2035-től nem lehet benzines és dízel-motoros autókat gyártani,
a 2035-től a piacra kerülő új autók nem bocsáthatnak ki szén-dioxidot.
Ennek célja, hogy 2050-re a közlekedési ágazat szén-dioxid-semlegessé váljon, az EU elérje az úgynevezett klímasemlegességet. A tervezett cél ellen azonban nemcsak az európai autógyártók, hanem különböző érdekcsoportok is folyamatosan tiltakoznak,
az irányelv szigorú betartása ugyanis szerintük az európai gazdaság egyik húzóágazatának bedőlésével fenyeget.
Az olasz kormány az utóbbi időben többször hangoztatta, hogy ez az irányelv ideológiai ihletésű szabály, emiatt abszurd és életszerűtlen korlátozást kényszerít az autógyártó vállalatokra, ezért arra kéri az Ursula von der Leyen vezette új Európai Bizottságot, hogy legkésőbb 2025 elején vegye napirendre a jogszabály újratárgyalását, hogy egy pragmatikusabb szabályozás válthassa fel a jelenlegit. A Meloni-kormány ennek érdekében heteken belül a római parlament elé készül tárni egy saját tervezetet.