Fordulat: Hitler óta nem történt olyan Németországban, mint most

2024. szeptember 03. 18:48

Komoly kihívással néznek szembe.

2024. szeptember 03. 18:48
Cars In Warsaw

Nyitókép: Jaap Arriens / NurPhoto / NurPhoto via AFP

Az 1937-ben alapított Volkswagen történetében még sosem fordult elő, hogy be kellett volna zárniuk egy hazai üzemüket, ám a jelenlegi gazdasági helyzetben nem kizárt, hogy erre kényszerülnek. Bár a munkahelyek a német autógyárnál védve vannak még öt éven át, a Euronews szerint a vállalat most mégis elbocsáthatja munkavállalóinak egy részét. A VW eddig legfeljebb a kritikus gazdasági helyzetek során szervezte át a működését,

ám leépítésbe sosem kezdett. 

A Euronews szerint a német cégóriás a válságból történő kilábalás érdekében felrúghatja a már 30 éve érvényben lévő munkahelyvédelmi vállalását. Oliver Blume, a Volkswagen-csoport vezérigazgatója szerint 

az európai autóipar nagyon súlyos helyzetben van.

Mint fogalmazott, határozottan kell cselekedni, mert romlik Németország gyártási pozíciója, valamint berontottak az európai piacra az ázsiai versenytársak. Thomas Schaefer, a Volkswagen személyautók üzletágának vezérigazgatója úgy látja, bár a baj nem most kezdődött, az európai autógyártóknak az olcsó kínai elektromos gépkocsik okozta fokozott versennyel kell szembesülniük. 

Ezt is ajánljuk a témában

 

Összesen 97 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
csakegyittlako
2024. szeptember 04. 22:25
Horror árakon árultátok az autóitokat. A kínaiak rájöttek, hogy ha olcsóbban tudnak szállítani, akkor van keresni valójuk az európai piacon. Amíg nem volt konkurencia, addig azt sem tudtátok mit kérjetek el egy snassz autóért. Most meg sz@rban a haza? Nincs milliós havi fix? Megérdemlitek, csak a melósokért kár, akik sok x éve dolgoztak ott.
survivor
2024. szeptember 04. 21:25
Saffenolnak...
Mich99
2024. szeptember 04. 10:09
A német szarka farka sem bír el mindent!
julius68-2
2024. szeptember 03. 23:53
A 680 ezer embert alkalmazó Vokswagen, Németország legnagyobb ipari munkaadója gyengélkedik, a BASF költözik, Ukrajnára akkor is lesz pénz, még ha a tervezetnek a fele is. Ám ha a bürgergeldre nem jut majd elég, hamar Gázát csinának majd az Ausländerek Németországból.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!