A konyhai robotgépeket gyártó Vorwerk képviselője kifejtette: aggasztó mértékűre nőtt az idegenellenesség, és ma már olyanokat mondanak ki hangosan az országban, amiket néhány éve még elképzelni sem lehetett. Eközben azonban a világ minden tájáról embereket kell hozni Németországba, mert „ha nincs sokszínűség, akkor hiányozni fognak a különféle hatások és ötletek, és az azokból következő új technikák és új termékek”. Az üzletember szerint az emberek azt a politikust követik, aki egyszerű megoldásokat kínál nekik, ilyen megoldások azonban a mai világban nem léteznek; ezért a cégek most hirdetések és közösségimédia-posztok segítségével szeretnék (munkavállalóikkal együtt) a párbeszéd kultúráját megteremteni, ahol az ember meghallgat másokat és átgondolja a hallottakat, mielőtt bármit is reagálna rá.
A Die Welt újságírója rákérdezett, hogy részben nem az aktuális német kormány hibája-e a jobbratolódás,
a cégvezető azonban efféle „napi politikai kérdésekben és pártpolitikai témákban” nem kívánt állást foglalni.
A mostani kezdeményezés egyébként a 2019-es európai parlamenti választások előtt létrehozott, azonos nevű kampány újjáélesztése akar lenni; abban akkor még ötven cég vett részt, a most távolmaradóknak állítólag épp „más témáik és gondjaik vannak”. Ha a részt vevő vállalatok listáit összevetjük, úgy tűnik, többek között a Vaillant, a Deichmann, a Henkel és a Jägermeister nem adta nevét a mostani akcióhoz.