Bezárt a Mc'Donalds egyik legforgalmasabb magyarországi egysége
Hónapokig nélkülöznünk kell a Nyugati téri gyorséttermet.
Azonnali hatállyal eltávolították a mesterséges intelligenciát, a fogyasztók a vállalatot gúny tárgyává tették.
Nyitókép: Mike Kemp/In Pictures via Getty Images
A BBC értesülése szerint a McDonald's több mint 100 amerikai helyszínéről azonnali hatállyal eltávolítja az automatizált, mesterséges intelligencia alapú rendelési rendszerét, miután a vásárlók az interneten megosztották a rendszer vicces hibáit és gúny tárgyává tették a vállalatot. A McDonald's még 2019-ben jelentette be a hangfelismerő szoftvert használó rendszer bevezetését, amely a rendelések feldolgozását hivatott megkönnyíteni.
A McDonald's azonban most értesítette a franchise-tulajdonosokat, hogy a technológiát július végéig el kell távolítaniuk azokból az éttermekből, ahol eddig tesztelték. A cég ugyanakkor hangsúlyozta, hogy ez nem jelenti az ilyen típusú rendszerek végleges megszűnését. A tapasztalatok alapján az emberi éttermi dolgozók helyettesítése nem lesz olyan egyszerű, mint ahogy a vállalat gondolta.
A bizarr, félreértelmezett rendelésekről készült vírusvideók terjedését nem lehetett megállítani. A videók tanulsága szerint egymást érték az AI által félreértelmezett rendelések,
a szalonnás jégkrémen át, egészen a több száz dollár értékű csirkefalatokig.
Az egyik videó, amelyet már 360 ezren láttak a TikTokon, azt mutatja be, hogy egy személy rendelését összekeverték egy másikkal, így véletlenül kilenc adag teát számláztak ki neki. Egy másik népszerű videóban két ember azon nevetgél, hogy a rendszer több száz dollár értékű csirkefalatot adott hozzá a rendelésükhöz. Az IBM, amely a drive-thru éttermeknél használt technológiát fejlesztette ki, kijelentette, hogy a jövőben is együttműködik a McDonald's-al, és hogy a jövőben törekednek majd a hasonló hibák elkerülésére.
***
Ezt is ajánljuk a témában
Hónapokig nélkülöznünk kell a Nyugati téri gyorséttermet.