Ami először is jól látható és kijelenthető, hogy
a felek teljesen elbeszéltek egymás mellett, és NINCS olyan tervezet, amelyben Moszkva és Kijev egyetértett volna.
Mindegyik dokumentum mindkét fél részéről megfogalmazott álláspontokat és követeléseket tartalmazott, amelyekben végül NEM született egyetértő megállapodás. A március 17-ei béketárgyalások dokumentuma lényegében csak egy ultimátum Kreml részéről, amely arról szólt, hogy Ukrajna el kellett, hogy ismerje az Oroszország által már megszállt ukrán területeket, alkotmányba kellett iktatnia a semleges státuszt, feloldani az orosz nyelvvel kapcsolatos minden korlátozást ÉS LESZERELNI az ukrán haderő nagy részét. Március 17-ei tárgyalások után azonban sok minden történt a csatamezőn: Oroszország nem tudott további sikereket elérni és teljesen megállt, szétaprózódva öt különböző frontszakaszon, az ukrán haderő pedig ellenállt, és komoly sikereket ért el a fronton. Ezért az eredeti ultimátumhoz képest a március 29-ei konzultációs kommüniké már sokkal rugalmasabb Moszkva részéről: Krím-félsziget helyzetét lényegében a tárgyalásokon kívül helyezték a következő 15 évre, a többi területről pedig külön-külön tárgyalások során döntöttek volna a fegyverszünet aláírása után.
Az utóbb megfogalmazott bekezdés él élénken a nemzetközi nyilvánosság egy részében, hogy micsoda lehetőséget szalasztott el Ukrajna, hisz március végén micsoda kedvező feltételeket kaphattak volna. Ez így összefoglalva valóban jó lett volna, de egy dologról ne feledkezzünk meg: ha valaki ránéz arra a dokumentumra, láthatja, hogy ez egy mindössze 1,5 oldalból álló irat. Egy általános megfogalmazásokat tartalmazó dokumentum, amelyben a delegáció tagjai megfogalmazták, hogy mi lenne jó. Ez semmilyen konkrétumokat nem tartalmazott, tehát semmilyen ereje nem is volt. A tényleges tárgyalások csak azután kezdődtek.
A tényleg tárgyalások eredményét pedig az április 15-ei dokumentumban láthatjuk. Ezekben összefoglalva mik szerepeltek (az érdekesebb pontok):