Elindult a kolozsvári metró építése

2024. június 26. 08:55

Románia első vezető nélküli metróvonala huszonegy kilométeres lesz, tizenkilenc állomással.

2024. június 26. 08:55

Nyitókép: Képernyőfotó

A Railway Gazette arról ír, hogy Románia első vezető nélküli metróvonala 

huszonegy kilométeres lesz, tizenkilenc állomással. 

Hozzáteszik: a napokban került sor a kolozsvári egyes metró alapkövének letételére, ezzel hivatalosan is megkezdődött a vonal építése. 

Hangsúlyozzák: a beruházás költsége várhatóan eléri a 13,7 milliárd lejt (jelenlegi árfolyam alapján ezermilliárd forintot), melyet az ország nemzeti helyreállítási és ellenállóképességi tervén (PNRR) keresztül finanszíroznak. A költségek legnagyobb részét, tízmilliárd lejt (közel 750 milliárd forintot) a román kormány bocsát rendelkezésre, az Európai Unió 1 milliárd 480 millió lejjel (110 milliárd forinttal) támogatja a projektet, a többi helyi hozzájárulásokból gyűlik össze.

Ez Kolozsvár történelmének legnagyobb infrastrukturális projektje.

 Tervezésére és kivitelezésére kiírt közbeszerzést 2023 májusában nyerte el a török Gülermak, a francia Alstom és a román Arcada konzorciuma.

Leszögezik: a „kincses város” első metróvonala a tervek szerint 2031-ben indulhat el,  a polgármester szerint viszont az első hét állomás már akár 2026. július végére is elkészülhet – az uniós forrás feltétele, hogy az első szakasznak négy éven belül üzemelnie kell. 

A vonalon huszonhat háromkocsis Alstom-metrószerelvény fog dolgozni, amikre 540 utas fér majd fel; a háromperces ütemben közlekedő járatok napi tervezett utaskapacitása 164 ezer fő lesz összesen.

 

 

Összesen 125 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
angeleye
2024. június 26. 12:49
M4-es Metró építési tapasztalat eladó, határidő és tervezett költség garanciával. Demszky Gábor.
lendvaiildiko
2024. június 26. 11:16
Lájkbajnoknak: (Gondolom ők nem a ruszkiktól rendelnek ócskavas szaunametrókat, mint Tarlós papa. Románia is megelőz bennünket. Szégyen.). BEZZEGH BUDAPEST! Az elmúlt öt évben Karó Geli még egy rozzant villamosvonalat sem épített! Amúgy pedig hol leszünk mi kár akkor, amikor az orosz metrókocsik még mindig járni fognak... Amúgy nem Légkondi Geli ígérte meg, hogy beépíti a légkondicionálást? Csinált karókat és ezért lett Karó Geli. Amúgy mi Karó Geli programja a következő ciklusra? 20.000 Forint, klímavészhelyzet, rovarhotel és méhlegelő? Lásd, Emil Bor Kolozsvárott mert nagyot álmodni.
bagoly-29
2024. június 26. 11:15
Hány évtized alatt épül meg? Már ha... s ez is kéreg vasút mint a bikaresti metrók. S mit csinálnak a nagy sótömbbel a város alatt?
Dr Bubo
2024. június 26. 10:58
Inkább a villamos!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!