Levelet írt Zuckerberg a főügyésznek, gondja akadt a mesterséges intelligenciával
A Meta arra kéri az Egyesült Államok kormányát, hogy akadályozza meg az OpenAI átállását profitorientált működésre.
De nem a jobboldaliak elhallgattatása, hanem az „orosz beavatkozás” érdekli őket.
Nyitókép: JOSH EDELSON / AFP
Vizsgálatot indít az Európai Unió a Facebook és az Instagram moderációs szabályai kapcsán anyacégük, a Meta ellen – értesült a POLITICO.
A brüsszeli lap úgy tudja, hogy a nyomozások a Meta reklámokkal, különösképpen politikai hirdetésekkel kapcsolatos gyakorlatára irányulnak, és a digitális szolgáltatásokról szóló törvény (DSA) megsértésének gyanúja miatt van rá szükség a POLITICO névtelen forrásai szerint.
A lap korábban beszámolt arról, hogy a Facebookon állítólag orosz kampány zajlik az EP-választások eredményének befolyásolásának céljából,
s kamuprofilok vásárolnak a Meta közösségi oldalán politikai hirdetéseket – miközben a politikai hirdetéseket és a mesterséges intelligenciával készült deepfake tartalmakat a DSA értelmében egyértelműen jelölni kellene. „Az EU kormányai aggódnak az orosz beavatkozás fellendülése miatt, amely befolyásolhatja a választók véleményét” – írja a lap.
A Metával más ügyekben is hónapok óta vívnak az EU-s intézmények:
kaptak már kérdéseket arról, hogy hogyan kezeli felületén a veszélyes vagy illegális videókat, a dezinformációt, vagy éppen arról, hogy hogyan használják a fiatalok a cég szolgáltatásait. A Bizottság tavaly októberben a Hamász Izraellel szembeni támadásáról szóló tartalmak miatt kérdezte fel a Metát, novemberben pedig a választások biztonságával kapcsolatban. Decemberben aztán mentális és fizikai egészséggel kapcsolatos aggályok, algoritmusok, illetve fiatalkorúak szexuális tartalmú képei szerepeltek a Bizottság és a Meta közötti levélváltásokban.
Márciusban aztán újabb körben kértek információt az algoritmusokról, a deepfake-ekről, a Meta új, hirdetésmentes előfizetési rendszeréről, az X versenytársának szánt Threads alkalmazásról,
valamint a shadow banning – bizonyos fiókok vagy posztok elérésének külön nem jelzett korlátozása – gyakorlatáról.
Az eljárások során a Bizottság felszólíthatja a cégeket, hogy bizonyos funkciókat függesszenek fel, vagy globális árbevételük legfeljebb 6 százalékára meg is büntetheti őket. Korábban kapott a DSA szerinti ellenőrzést a TikTok, az X és az AliExpress is.