„A Soros-birodalom legújabb rádiószerzésével a médiában is terjeszkedik” – írta meg vasárnapi cikkében a DailyCaller. A lap arról tájékoztatott, hogy február elején a Soros György által alapított befektetési vállalat, a Soros Fund Management több mint 400 millió dollár értékű adósságot vásárolt fel az ország második legnagyobb rádióhálózatától, az Audacy-től, hogy részesedést szerezzen a médiakonszernben.
Az Audacy-rólAz Audacy a Wikipedia szerint „korábban Radio.com néven ismert, egy ingyenes adás- és internetes rádióplatform, amelyet a névrokon Audacy, Inc. (korábbi nevén Entercom) fejlesztett ki. Platformjuk zeneajánló rendszerként is működik, de a vállalat rádióhálózati ernyőmárka is, amely több mint 235 helyi rádióállomást egyesít az Egyesült Államokban. Ezenkívül a szolgáltatás több ezer, a platformhoz készített podcastot is tartalmaz. A szolgáltatás fő versenytársai a rivális állomáscsoportok, az iHeartMedia iHeartRadio és a TuneIn”.
Miért éri meg Sorosnak felvásárolni a cég gigászi adósságát?
A DailyCaller rámutat: az Audacy közleménye szerint a cég jelenleg olyan szerkezetátalakítási megállapodáson dolgozik, amely ha megkapja majd az ehhez szükséges bírósági jóváhagyást,
a megállapodás a cég adósságának tulajdonosait az általuk felvásárolt adóssággal arányos részesedéssel ruházza fel a cégből.
De a lap cikkében egy New York Postnak nyilatkozó republikánus nyilatkozatra is kitér az ügy kapcsán. A szóban forgó politikus szerint Soros még a 2024-es amerikai választások előtt, a közvélemény befolyásolása érdekében próbálja megszerezni a részesedést a vállalatból, amely – mint a lap is hozzáteszi – több mint 200 rádióállomás tulajdonosa Amerikában országszerte, és amelyet méretében csak az iHeartMedia rádióóriás lép túl.
A DailyCaller teljes, angol nyelvű cikkét a témában ide kattintva olvashatja.
Nyitókép: Fabrice COFFRINI / AFP