Mutatjuk az idei esztendő legmegbízhatóbb használt autóit

2024. február 19. 10:28

Míg a hibrid járműveknél 100 autóra mindössze 191 hibajelenség esett, a plug-in hibridek esetében 216, a tisztán elektromos modelleknél pedig 256 incidenst jelentettek.

2024. február 19. 10:28
null

Két és fél év alatt romlott a vásárlók elégedettsége autóikkal, derült ki a J. D. Power jármű-megbízhatósági felmérésből, amelyet a Vezess ismertetett. Míg 2023-ban 100 autónként átlagosan 190 meghibásodást jelentettek a felhasználók, idén ez az arány már 194 volt. A lap szerint optimizmusra ad okot viszont, hogy a most vizsgált autók a Covid-világjárvány idején készültek, azaz jó eséllyel átmeneti visszaesésről beszélhetünk.

A J. D. Power VDS-felmérés (Vehicle Dependability Study) kilenc fő kategóriában összesen 184 konkrét problémára kérdez rá a felhasználóknál, és idén ismét a multimédiás, navigációs, online kommunikációs feladatokat kiszolgáló rendszerek bizonyultak a legkritikusabbnak. A vezetőtámogató funkciók sem bizonyulnak felhasználóbarátnak. A 30595 válaszadótól beérkezett adatok arról tanúskodnak, a riasztások és figyelmeztetések több éves használat után is idegesítik az ügyfeleket, amiben vélhetően a rendszerek pontatlansága is szerepet játszhat.

A tisztán elektromos és plug-in hibrid autók iránt megnőtt a kereslet, a gyártóknak gyorsan kellett sok ilyen autót elkészíteni. 

Így nem csoda, hogy ezek az autók produkálták a legtöbb hibajelenséget és ezekkel voltak legkevésbé elégedettek a vásárlók. Míg a hibrid járműveknél 100 autóra mindössze 191 hibajelenség esett, a plug-in hibridek esetében 216, a tisztán elektromos modelleknél pedig 256 incidenst jelentettek.

A felmérést az Egyesült Államokban végezték, de számos, Európában is kapható modell van ezen a piacon is.

Továbbra is a Lexus (135 hibajelenség/100 autó) és a Toyota (147/100) gyártja a leginkább megbízható autókat a felhasználók visszajelzése alapján. De befért a top 10-be még a Mini (174/100), a Porsche (175/100), a Mazda (185/100), a Kia (187/100) és a BMW (180/100) is. A Mercedes-Benz és a Volkswagen a lista utolsó harmadában szerepel.

Nyitóképünk illusztráció: Az új Lexus UX 300e a 44. Bangkoki Autószalonon 2023. március 21-én. A thaiföldi járműipari seregszemle április 2-ig tart.
MTI/EPA/Rungrodzs Jongrit

 

Összesen 20 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
egonsamu
2024. február 28. 19:26
Két szomszédom is vett tavaly egy -egy VW -i3-as elemes villanyautót. Még egy év sem telt el, mintketten már ügyvéd segítségével vissza akarják adni a (sz´szerint) 2 tonna szemetet... Mindegyikük elötte fanatikus VW-vásárló volt, legalább 2 újponnan vásárolt VW autóval az utóbbi 20 évben. A villanyautó tapasztalataiból kiindulva mondták: az egész VW-t be kellene zárni és a fönököket a sittre vágni, hogy ilyet merészeltek tenni a vevökkel. A nagyra felturbózott "dízel-szoftver" ügylet egyetlen vevönek sem okozott valós problémát. Csak a szörszálhasogato zöld aktivistáknak. Igaz, a dizelszoftver miatt több országban komoly pénzekre büntették a VW konszernt. A villanyautónak álcázott selejtért biztosan nem lesz büntetés...
lacika-985
2024. február 19. 19:00
Már rég mondom hogy az európai autók nagyon szarok , szarul vannak összerakva ...
ördöngös pepecselés
2024. február 19. 11:29
"a multimédiás, navigációs, online kommunikációs feladatokat kiszolgáló rendszerek bizonyultak a legkritikusabbnak" na most ez olyan mint a madárszar ha akarom az elektromos autókra, ha akarom a firkászgombákra esik több az viszont érdekes hogy a megbízható németek milyen szarok lettek
coyote-0
2024. február 19. 10:46
"A tisztán elektromos és plug-in hibrid autók iránt megnőtt a kereslet, a gyártóknak gyorsan kellett sok ilyen autót elkészíteni. Így nem csoda, hogy ezek az autók produkálták a legtöbb hibajelenséget és ezekkel voltak legkevésbé elégedettek a vásárlók." Mi az, hogy nem csoda? Egyre drágábban adnak el egyre hitványabbakat. Nincs normális minőségellenőrzés? Máshol meg azt olvasom, hogy bedőlt az EV piac nem kell senkinek se, mert drága. Mi az igazság akkor?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!