Két és fél év alatt romlott a vásárlók elégedettsége autóikkal, derült ki a J. D. Power jármű-megbízhatósági felmérésből, amelyet a Vezess ismertetett. Míg 2023-ban 100 autónként átlagosan 190 meghibásodást jelentettek a felhasználók, idén ez az arány már 194 volt. A lap szerint optimizmusra ad okot viszont, hogy a most vizsgált autók a Covid-világjárvány idején készültek, azaz jó eséllyel átmeneti visszaesésről beszélhetünk.
A J. D. Power VDS-felmérés (Vehicle Dependability Study) kilenc fő kategóriában összesen 184 konkrét problémára kérdez rá a felhasználóknál, és idén ismét a multimédiás, navigációs, online kommunikációs feladatokat kiszolgáló rendszerek bizonyultak a legkritikusabbnak. A vezetőtámogató funkciók sem bizonyulnak felhasználóbarátnak. A 30595 válaszadótól beérkezett adatok arról tanúskodnak, a riasztások és figyelmeztetések több éves használat után is idegesítik az ügyfeleket, amiben vélhetően a rendszerek pontatlansága is szerepet játszhat.
A tisztán elektromos és plug-in hibrid autók iránt megnőtt a kereslet, a gyártóknak gyorsan kellett sok ilyen autót elkészíteni.
Így nem csoda, hogy ezek az autók produkálták a legtöbb hibajelenséget és ezekkel voltak legkevésbé elégedettek a vásárlók. Míg a hibrid járműveknél 100 autóra mindössze 191 hibajelenség esett, a plug-in hibridek esetében 216, a tisztán elektromos modelleknél pedig 256 incidenst jelentettek.
A felmérést az Egyesült Államokban végezték, de számos, Európában is kapható modell van ezen a piacon is.