Amikor a drog irányít, és nem a sofőr – táncosok vesztették életüket Tatabányánál (VIDEÓ)
Hárman haltak meg a csütörtök esti brutális balesetben.
A tesztfázis után akár sorozatgyártásba is veheti új, aktív megoldását a Hyundai.
A szupersportkocsik világából átemelt technológiával javítaná elektromos járműveinek aerodinamikáját a Hyundai-csoport – írta a vezess.hu.
A lap ismertette, hogy a gyártó Dél-Koreában és az Egyesült Államokban szabadalmaztatta, és amint túljut a tesztfázison,
akár sorozatgyártásba is veheti új, aktív megoldását.
Mint írták, az első lökhárító és az első kerekek közé beépített, mozgatható kötényelemek kis sebességnél rejtve maradnak. Nagyjából 80 km/óránál, ahol a légörvények keltette ellenállás már nagyobb, mint a menetszél légellenállása, leereszkednek, hogy az első kerekeknél ébredő turbulenciákat megszüntetve javítsák a jármű közegellenállási együtthatóját.
Hozzátették, hogy az akár 200 km/óra sebesség fölött is használható lamella aerodinamikai teljesítményét a Genesis GV60 szabadidőjárművön vizsgálták. Arra jutottak, hogy a megoldás 8 ezrelékkel (0,008) csökkenti a jármű közegellenállási együtthatóját, ami azt jelenti, hogy 2,8 százalékkal csökken a légellenállás – azaz emelkedhet a végsebesség –, a hatótávolság pedig 6 kilométerrel nő – derült ki a vezess.hu cikkéből.
Nyitókép illusztráció. Fotó: Coolpicture/GettyImages