Így fogyaszthat kevesebbet és lehet gyorsabb az autója

2024. január 24. 13:39

A tesztfázis után akár sorozatgyártásba is veheti új, aktív megoldását a Hyundai.

2024. január 24. 13:39

A szupersportkocsik világából átemelt technológiával javítaná elektromos járműveinek aerodinamikáját a Hyundai-csoport – írta a vezess.hu.

A lap ismertette, hogy a gyártó Dél-Koreában és az Egyesült Államokban szabadalmaztatta, és amint túljut a tesztfázison, 

akár sorozatgyártásba is veheti új, aktív megoldását.

Mint írták, az első lökhárító és az első kerekek közé beépített, mozgatható kötényelemek kis sebességnél rejtve maradnak. Nagyjából 80 km/óránál, ahol a légörvények keltette ellenállás már nagyobb, mint a menetszél légellenállása, leereszkednek, hogy az első kerekeknél ébredő turbulenciákat megszüntetve javítsák a jármű közegellenállási együtthatóját.

Hozzátették, hogy az akár 200 km/óra sebesség fölött is használható lamella aerodinamikai teljesítményét a Genesis GV60 szabadidőjárművön vizsgálták. Arra jutottak, hogy a megoldás 8 ezrelékkel (0,008) csökkenti a jármű közegellenállási együtthatóját, ami azt jelenti, hogy 2,8 százalékkal csökken a légellenállás – azaz emelkedhet a végsebesség –, a hatótávolság pedig 6 kilométerrel nő – derült ki a vezess.hu cikkéből.

Nyitókép illusztráció. Fotó: Coolpicture/GettyImages

 

Összesen 6 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Ehetős Odó
2024. január 24. 17:34
Pompás. Kurvaélet, hogy ilyen lesz a következő kocsim. Feltéve, ha megérem a sorozatgyártást.
GrumpyGerald
2024. január 24. 16:08
"akár 200 km/óra sebesség fölött is használható lamella aerodinamikai teljesítményét" Nem sok villanyautó megy 200 fölött (meg úgy általában nem is lehet 130 fölött menni), de amelyik igen, az úgyis megzabálja az akkut, nem fogja meghatni a 2,8%-os légellenállási különbség. Ha ők maguk 6km (?!!)-es hatótávnövekedést várnak ettől, akkor azt hiszem kijelenthetjük, hogy erről a fejlesztésről most hallottunk először és utoljára. :D
A ráció prófétája
2024. január 24. 13:48 Szerkesztve
A légellenállási együtthatótól lineárisan, de a sebességnek a négyzetétől függ a légellenállási erő. Nem mondom, hogy értelmetlen ez a fejlesztés, de aki spórolni akar, jobban jár, ha lassabban megy.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!