„Minősíthetetlen! Így nem marad más...” – kifakadt Nógrádi György Biden végzetes döntésén
A biztonságpolitikai szakértő szerint egy út maradt.
Kadirovék alapítványa nyugati autókat vásárol, ez pedig nem tetszik a moszkvai vezetésnek.
Vlagyimir Putyin orosz elnök és a moszkvai kabinet évek óta próbálja rávenni állami hivatalnokait arra, hogy orosz anyaföldre kizárólag Oroszországban gyártott, összeszerelt járműveket vásároljanak, használjanak. Putyinék minden jószándéka ellenére nehézkesen működik az orosz ipar védelme érdekében kiötlött ajánlás, ezért az elnök szeptemberben aláírt egy rendeletet, amely szerint az állami autóflották megújítása kizárólag orosz gyártású, illetve olyan kínai gépjárművekkel történhet, amiknek van összeszerelő üzeme Oroszországban – nem pedig szürkeimportból, Örményországból, Fehéroroszországból és Kazahsztánból származó BMW-kel, Mercedes-Benzekkel, Land Roverekkel, írta meg a Totalcar.hu. A portál egy korábbi cikkében arra is kitért, hogy emiatt igencsak megdrágultak az új Ladák, Moszkvicsok.
Az Orosz Föderációhoz tartozó Csecsenföld vezetője, Razman Kadirov viszont nem tett eleget a központi akaratnak, a csecsen belügyi tárca kettő darab Mercedes G 63 AMG terepjárót és 33 darab kínai Haval f77 típusú hobbiterepjárót (SUV) kapott az Akhmad Kadirov Alapítványon keresztül. Mint azt a szakportál írja, a Haval orosz autónak számít, mivel a kínai cégnek van egy összeszerelő üzeme Tulában. (Eközben egyes Ladák, új Moszkvicsok teljes egészében Kínában készülnek, Oroszországban csupán az emblémájukat cserélik át.) Hogy mennyire renitens Kadirov, jól jelzi, 2021-ben az alapítvány három sportolónak is kiutalt egy-egy Mercedes GLE-t; tavaly egy tucat C-osztályt adtak át a csecsen rendőrségnek, valamint 20 darab Mercedes SUV-t kaptak bizalmi emberek; egy hónappal ezelőtt pedig összesen 36 darab amerikai GMC pickupot és Cadillac Escaladet kaptak a csecsen biztonsági erők vezetői.
Nyitókép: Hamad AL-KAABI / UAE PRESIDENTIAL COURT / AFP