Egy BMW és egy Porsche vívott ádáz küzdelmet az M7-esen (VIDEÓ)
Előbbi rászorította a szalagkorlátra az utóbbit.
A kutatók érdekes logikával vezetik le, hogy miért.
Legnagyobb valószínűséggel a BMW, a Porsche és a Subaru autók sofőrjei okoznak balesetet – derült ki egy a Journal of Social Marketing-ben közölt kutatásból, amelyben több mint 400 000 brit közúti balesetet vizsgáltak. Azokat a baleseteket nézték, ahol a „kockázatos vagy agresszív manőverek” szerepet játszottak az ütközésekben.
Mivel minden más tényező – a sofőrök kora, az utak típusa – különböző a baleseteknél, az egyetlen ok, amire visszavezethető a jelenség, a rossz márkaépítés.
A Közlekedési Minisztérium által közölt adatok szerint azoknál az autóknál a legnagyobb a baleset kockázata, ahol reklám és marketing szempontból a „teljesítményautózást ünneplik”. Ezek a járművek pedig vonzóak azok számára, akik a teljesítmény határait akarják feszegetni – állítja Alan Tapp, a Nyugat-Angliai Egyetem társadalmi marketing professzora.
Ezt is ajánljuk a témában
Előbbi rászorította a szalagkorlátra az utóbbit.
A nyitókép illusztráció. Fotó: MARC VORWERK / SULUPRESS.DE / SULUPRESS.DE / DPA PICTURE-ALLIANCE VIA AFP