Ami miatt felesleges Orbánozni: így alakulhatnak az olaj- és benzinárak
Írásunkban a következő hónapok olaj- és üzemanyagártrendjeit próbáljuk latolgatni. Tovább drágulhat a kutakon a benzin, vagy stabilizálódik az ár?
A TVN24 cikke szerint Lengyelországban is érvényesülhet a magyar forgatókönyv.
A TVN24 idézte Slawomir Dudeket, az Államháztartási Intézet elnökét és alapítóját, aki a TVN24 Biznesnek adott interjújában arról beszélt, hogy Magyarországon bevezették az üzemanyagár-korlátokat, majd a kormány kénytelen volt eltörölni azokat.
„Az állomásokon üzemanyaghiány van, akárcsak ma Lengyelországban”
– tette hozzá a közgazdász.
Felidézték, hogy 2023 elején Daniel Obajtek, az Orlen vezetője azzal érvelt, hogy a cég nem tudja csökkenteni az üzemanyagárakat, mert olyan lenne, mint Magyarországon, ahol a kormány bevezette, majd hirtelen el is hagyta a benzin és a gázolaj literenkénti maximális árát.
Dudek megjegyezte, hogy néhány hónapja hallotta, hogy az üzemanyagokat szabályozni kell, és literenként öt zlotyba kerül. „Ha szabályoznánk az árakat, nem lenne import Lengyelországba. Ez történt Magyarországon is. A kézi vezérlés üzemanyaghiányhoz vezetett” – mondta Dudek.
***
A cikket Közép-Európa szakértője, médiafigyelője és piackutatója, a CEPER szemlézte a Mandiner.hu számára.
***
Ezt is ajánljuk a témában
Írásunkban a következő hónapok olaj- és üzemanyagártrendjeit próbáljuk latolgatni. Tovább drágulhat a kutakon a benzin, vagy stabilizálódik az ár?
Nyitókép illusztráció. Fotó: MTI/Komka Péter