Tizenegy személyt tartóztattak le az újvidéki tragédia kapcsán
Az újvidéki vasútállomás előtetője 2024. november 1-jén omlott össze, 15 ember vesztette életét
„Ahogyan a Titanic tragédiájának is meglett a tanulsága, a Titan elvesztéséből is le kellene vonni a következtetéseket” – közölte Charles Haas.
A Titan merülőhajó tragédiája után ideje lenne megfontolni, hogy ne szervezzenek több túrát a Titanic roncsaihoz Charles Haas, a Nemzetközi Titanic Társaság (Titanic International Society) társalapítója és elnöke szerint. A turisztikai célokra használt Titan búvárhajó vasárnap indult útnak öt emberrel a fedélzetén eredetileg kevesebb mint félnaposra tervezett útjára az 1912-ben elsüllyedt óceánjáró roncsaihoz. A Titan eltűnését követően nagyszabású kutató-mentő akció indult az Atlanti-óceán mintegy 10 ezer négyzetmérföldes területén,
A Titanic emlékének ápolásával foglalkozó szervezet vezetője pénteki közleményében úgy fogalmazott, hogy biztonsági megfontolásokból véget kellene vetni annak, hogy emberek utazzanak el a Titanichoz, ehelyett legénység nélküli víz alatti járművekkel lehetne ellenőrizni a roncsok állapotát. Haas azokra az eszközökre utalt, amelyekkel tavaly nyáron nagy részletességben sikerült feltérképezni a hajótestet.
A Titanic International Society elnöke mélységesen szomorú, tragikus, de elkerülhető fejleménynek nevezte a Titan balesetét. Méltató szavakkal szólt a jármű vezetőjének, Paul-Henry Nargeolet francia Titanic-szakértő egyedülálló tudásáról és tapasztalatáról, akinek elkötelezettségének köszönhetően sikerült megismerni a hajó történetének jelentős részét, és a világ értesült a Titanic állagának romlásáról is. A Titan merülőhajó 2021-ben és 2022-ben sikerrel eljutott a Titanic roncsaihoz,
Haas szerint feltétlenül szükséges lenne, hogy az amerikai parti őrség, a nemzeti közlekedési hatóság biztonsági testülete, illetve a kanadai társhatóságok vizsgálatot folytassanak a baleset ügyében. Alaposan ellenőrizni kellene a merülőhajó szerkezetét, a kommunikációs és biztonsági rendszereit, a kidolgozott vészhelyzeti stratégiát, illetve azt is, hogy a merülés idején milyen távolságra voltak készenlétben mélytengeri mentőalakulatok – fejtette ki. Haas azt is szorgalmazta, hogy nemzetközi szabályozással kellene kötelezővé tenni, a mélytengeri merülőhajók szigorú ellenőrzését. „Ahogyan a Titanic tragédiájának is meglett a tanulsága, a Titan elvesztéséből is le kellene vonni a következtetéseket” – mondta.
(MTI)
Nyitókép: Ocean Gate / Handout / ANADOLU AGENCY / Anadolu Agency via AFP