ami izgalmas kijelentés annak tudatában, hogy a megállapodást konkrétan az általa vezetett főigazgatóság tárgyalta le.
Az EU és Katar tárgyalásainak eredményeképpen a katari légitársaságok – köztük a Hololeit gyakran szállító Qatar Airways – leszállási jogot nyertek a legtöbb uniós repülőtéren, azaz megnyílt előttük a 450 millió fős európaipiac. Eközben az európai légitársaságok viszonossági alapon szintén megkapták ugyanezeket a jogokat Katarban, de ezáltal csak Katar hárommilliós piacához férnek hozzá, igaz, a dohai repülőtér gyakran használt átszállási pont Európa és Ázsia nagyvárosai között.
Az Európai Parlament tekintélyét jócskán megtépázó brüsszeli korrupciós botrány – az európai sajtónyelvben ismeretes nevén Katargate – kirobbanása után az Európai Parlament demonstratíve beszüntetett minden munkát az EU-Katar légiközlekedési egyezményen.
Ez ugyanakkor a világon semmiféle relevanciával nem bír, mert az egyezmény de facto már hatályban van;
az EP-nek mindössze egy megerősítő zárószavazást kellene csak lebonyolítania azután, hogy a tagállamok egy többéves folyamatban egyenként ratifikálták az egyezményt. Ennek azonban az egyezmény hatályossága szempontjából semmilyen jelentősége nincs.