Betiltotta a Twitter a Föld napja (április 22.) alkalmából az éghajlatváltozásról megtévesztően kommunikáló hirdetéseket.
A mikroblog-szolgáltató pénteken bejelentette: azért döntöttek a tilalom bevezetése mellett, mert felismerték, hogy a klímaváltozással kapcsolatos hamis információk terjesztése alááshatja a környezetvédelmi erőfeszítéseket.
„Úgy véljük, a Twitter nem gyarapíthatja a vagyonát a klímaváltozást megkérdőjelező nézetek népszerűsítésével, a megtévesztő hirdetéseknek nem szabad elvonni a figyelmet a klímaválságról szóló fontos eszmecserékről” – magyarázta a vállalat közleményében.
A Twitter közölte: nem engedik megjelenni ezentúl azokat a hirdetményeket, amelyek „szembemennek a tudományos konszenzussal”.
Annak eldöntésére, hogy ez pontosan mely tartalmat érint majd, a cég az ENSZ klímaszakértőinek adatai alapján fog dönteni – tették hozzá.