Rangos elismerést kapott a Pick szalámi Németországban

2021. július 06. 07:09

A Pick az eladásait leggyorsabban növelő márkának bizonyult a német piacon.

2021. július 06. 07:09
null

A vezető német élelmiszeripari szaklap rangos elismerését, a Lebensmittel Zeitung Top-Marke 2021 díjat vehette át a szalámi kategória győzteseként a Pick, ugyanis az eladásait leggyorsabban növelő márkának bizonyult a német piacon – tájékoztatta a cég az MTI-t. A közlemény szerint

a Pick a díjjal felkerült az ötezer élelmiszeripari terméket versenyeztető TOP 100-as listára is,

melyen az év 100 legsikeresebb termékét összesíti a német szaklap. A Pick az első magyar márka, amely Top-Marke elismerésben részesült. A díj elnyerésében nagy szerepe volt annak, hogy a 2020-as német fogyasztói adatok alapján a kategóriában a Pick szalámi termékek értékesítése nőtt a legnagyobb mértékben Németországban. A díjazottak besorolását megalapozó, 30 ezer német háztartást képviselő fogyasztói panelkutatás arra mutat rá, hogy a növekedés motorja a Pick márkát vásárló háztartások számának bővülése volt.    

Komoly növekedés

A közlemény idézi Takács István vezérigazgatót, aki szerint a német szalámifogyasztókra a magas minőségi elvárások mellett jellemző, hogy elsősorban az íz alapján döntenek vásárláskor. A Pick termékeket, a német vásárlók visszajelzése alapján, a karakteres íz és fűszerezés, továbbá az összetétel és az elkészítés módja különbözteti meg más gyártók termékeitől. A Pick szalámi termékek széles körben megtalálhatók a német üzletek polcain, a kiskereskedelmi forgalom meghatározó részét bonyolító üzletekben. Ilyen széles német kiskereskedelmi jelenléttel és disztribúcióval a szegedi cégen kívül egyetlen magyar FMCG-gyártó, és főként márka, sem rendelkezik. A cég tájékoztatása szerint németországi exportból származó árbevétele tavaly meghaladta a 10 milliárd forintot, ami 20 százalékos növekedés 2019-hez képest.

A német jelentős exportpiacnak számít a vállalat esetében,

a Németországba exportált Pick termékek ugyanis mennyiségben a teljes export 66 százalékát, míg értékben annak 71 százalékát teszik ki.    

A Pick Szeged Zrt. 2010-től a legnagyobb magyar agrárintegráció, a Bonafarm csoport legnagyobb forgalmú tagja és 2100 alkalmazottjával legnagyobb munkaadója. A cég két szegedi, alsómocsoládi és bajai gyárában évente mintegy 40 ezer tonna húskészítményt állít elő, ebből csaknem 11 ezer tonna a téliszalámi, ez a jelenlegi kapacitás felső határát jelenti. A vállalkozás legmagasabb árfekvésű terméke, a téliszalámi értékben a felét jelenti a bevételeknek. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Pick Szeged Zrt. nettó árbevétele tavaly 72,2 milliárd forintra növekedett a 2019-es 67,2 milliárd forintról, a bevételből 20,934 milliárd forintot tett ki az export, míg 2019-ben 17,91 milliárd forintot. A cég tavaly 5,3 milliárd forint adózott eredményt ért el az előző évi 4,2 milliárd forint után.

(MTI)

Fotó: MTI/Nagy Z. László

Összesen 37 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
balbako_
2021. július 06. 18:58
Aki a 60-as 70-es években kijutott nyugatra - és volt protekciója a szalámi vásárláshoz itthon - valutaként vitte és vették, mint a cukrot.
antares007
2021. július 06. 14:35
Köze nincs a régi Pick vagy Herz hez,ahogy megvágod pár nap múlva teljesen kiszárad,és az itthoni a leg ócskább és drágább,mint nyugaton.Nem hiába Csányi a tulaj,aki már a devizahitelnél is magyar nemzeti hősként és a magyarok nagy pártfogójként lépett fel. Ha olyan lesz a focink,mint a pick,akkor elmegy a normális többségnek az étvágya tőle,azaz rossz és rohadt sokba kerül.
Camael
2021. július 06. 08:38
kár beléjük
Pandaka pygmaea
2021. július 06. 08:12
Tudják amúgy, hogy disznóból készült? Most egyék még a németek a Pick szalámit, amíg lehet. :)
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!